بیماران خاص، چگونه از کمک هزینه‌های بیمه سلامت استفاده می‌کنند؟
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدمهدی ناصحی در خصوص اینکه بیماران خاص چگونه خود را نشان‌دار کنند گفت: بیماران برای درخواست ثبت نشان می‌توانند وارد سامانه شهروندی به نشانه http://bimehsalamatiranian.ir شوند. در صورتی که بیماری فرد مشمول نشان‌هایی باشد که در سامانه‌های وزارت بهداشت "RDA" ثبت می‌شوند و بیمار در آن سامانه‌ها دارای پرونده باشد، نشان به صورت خودکار به فرد منتسب می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: لیست بیمارهایی که در سامانه RDA وزارت بهداشت وجود دارند و از طریق سامانه شهروندی به بیمار منتسب می‌شوند، شامل بیماران هموفیلی، تالاسمی، ام‌.اس، سیستیک فیبروزیس، بال پروانه‌ای یا E.B، اس‌.ام‌.ای و اوتیسم است.

وی در خصوص روند ثبت‌نام در سامانه وزارت بهداشت افزود: بدیهی است جهت انتساب نشان از مسیر ذکر شده، بیمار باید ابتدا در سامانه‌های مرتبط با نشان‌دار شدن از طرف وزارت بهداشت ثبت‌نام کرده باشد. این ثبت‌نام مطابق با دستورالعمل‌های وزارت در سامانه‌های وزارت بهداشت انجام می‌شود.

ناصحی گفت: برای بیماری‌هایی که در حال حاضر امکان ثبت و نشان‌دار کردن در سامانه‌های ریجستری وجود ندارد، تا زمان ایجاد امکان ریجستری از سامانه‌های وزارت بهداشت، ثبت‌نشان باید در سامانه مدیریت نشان بیمه سلامت صورت گیرد.

 مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در خصوص نحوه ثبت نشان در سامانه نشان بیمه سلامت گفت: بیماران پس از مراجعه به اداره‌کل بیمار سلامت یا ناظر بیمه مستقر در بیمارستان و مراکز درمانی از طریق این سامانه نشان‌دار می‌شوند. همچنین با ثبت درخواست در سامانه شهروندی ادارات کل بیمه سلامت، پس از تماس با بیمار و اخذ مدارک مرتبط نشان را به بیمار منتسب می‌کنند.

به گزارش فارس وی در پایان در خصوص ثبت نشان بیماران تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی گفت: انتساب نشان برای بیماران تأمین اجتماعی طبق فرآیندهای آن سازمان و با ثبت درخواست حمایت در سامانه‌های آن انجام خواهد شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.