فراهم شدن بستر برای اجرای کامل قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در برنامه هفتم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی در آستانه هفته مجلس و در تبیین عملکرد مجلس شورای اسلامی در جمع فعالان فرهنگی و اجتماعی با اشاره به بحث قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: این موضوع یکی از جدی ترین مطالبات رهبر معظم انقلاب و مردم بود و در مجالس گذشته و شورای انقلاب فرهنگی، مواردی مورد بررسی قرار گرفت.
 
 رئیس کمیته دارو و غذای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: یکی از مهمترین و اساسی ترین مواردی که در مجلس یازدهم به آن پرداخته شد و به سرانجام رسید، قانونی جوانی و جمعیت بود که برای آن جلسات بسیار متعددی برگزار شد و پژوهش های مختلفی برای آن انجام شد، چون این قانون در 73 ماده، 81 تبصره و 150 بند تدوین شد که با توجه به بحث اصل 85 بودن آن، کمیسیون های مشترک برای بررسی آن جلسه برگزار کردند.

 وی در پایان افزود: بعد از گذشت مدتی و با برگزاری جلسات مختلف و بررسی های صورت گرفته، این قانون طی 6 ماه در سال 99 به سرانجام رسید و ابلاغ آن در سال 1400 صورت گرفت که مهمترین آن ستاد ملی جمعیت بود که در قانون دیده شد تا این ستاد راه را برای مسیر اجرا مشخص کند. همچنین در برنامه هفتم نیز این قانون تقویت شد و وظایف دستگاه های اجرایی برای بهتر اجرا شدن آن مشخص گردید. البته این نکته را نباید فراموش کرد که در بحث شاخص فرزندآوری نیز نیازمند بازه زمانی هستیم که به طور قطع در بازه زمانی اثرات خوب خود را نشان خواهد داد. خبرگزاری خانه ملت

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.