وضعیت تامین دارو در سال ۱۴۰۲ خیلی بهتر از سال گذشته است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد عبده‌زاده در خصوص وضعیت تامین دارو برای فصول سرد سال گفت: وضعیت تامین داروی امسال نسبت به سال گذشته خیلی بهتر شده و کمبودهای دارویی هم بستگی به نوع دارو و عملکرد شرکت تولیدکننده مرتبط دارد که به موقع برای تامین و تخصیص ارز اقدام کرده یا با مخاطراتی در این حوزه مواجه باشد، برای گروه‌های دارویی آنتی‌بیوتیک‌ها و سرماخوردگی، سازمان غذا و دارو از دو ماه قبل برای واردات مواد اولیه اقدام کرده و جلسه‌ای هم میان سندیکای دارو با تولیدکنندگان آنتی‌بیوتیک برگزار شده که بر این مبنا، در حال رصد کردن وضعیت بوده و امیدوارم دچار مشکل نشویم.

رئیس هیات‌مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران در خصوص تبلیغات زیاد برای تزریق واکسن آنفولانزا در برخی سال‌ها و کمرنگ شدن این موضوع در سال جاری و ارتباط آن با مافیای دارو گفت: وقتی بحث‌ها تخصصی می‌شود، عده‌ای چون سر در نمی‌آوردند، می‌گویند کار مافیای دارو است، در حالیکه میزان مصرف واکسن کشور مشخص بوده و بخشی از طریق تولید داخلی و بخشی از طریق واردات تامین می‌شود.

وی در پایان افزود: کشور یک محدودیت بودجه‌ای در حوزه ارزی و ریالی دارد که بر اساس آن تصمیم گرفته می‌شود، ضمن اینکه وزارت بهداشت با بودجه‌ای که دارد خیلی تلاش کرده تا گروه بیماران خاص و صعب‌العلاج را هم پوشش دهد، دولت و مجلس براساس آن چیزی که دارند حداکثر تلاش خود را در بحث دارو به کار می‌گیرند، در کنار اینها تولید داخل هم خیلی به کمک کسری بودجه آمده و الان بسیاری از داروها با قیمت بسیار پایین‌تر نسبت به نمونه خارجی وارداتی در کشور تولید می‌شود. بنابراین همه دارند کمک می‌کنند که تامین و تدارک دارو به درستی انجام شود. اقتصادآنلاین

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.