دولت مکلف به تدوین برنامه خوداتکایی ۹۰ درصدی دارو و تجهیزات پزشکی شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، نمایندگان در نشست علنی امروز "یکشنبه 14 آبان" مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با ماده الحاقی 14 این لایحه موافقت کردند.

بر اساس ماده الحاقی 14 دولت مکلف است حداکثر شش ماه پس از لازم‌الاجراء شدن این قانون نسبت به تدوین برنامه نوسازی و بازسازی صنایع دارو، فرآورده‌های سلامت، تجهیزات و ملزومات پزشکی و واکسن که توسط وزارت‌خانه‌های صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف افزایش بازدهی و ارتقای کیفیت تولیدات داخلی و رقابت‌پذیری آن و نیز تقویت توان تولید داخل و صادرات کشور و خود اتکایی نود درصدی "90%" و افزایش سهم از بازار منطقه و تأمین تسهیلات مورد نیاز انجام می گیرد اقدام قانونی به عمل آورد.

در ادامه نمایندگان با ماده الحاقی 15 و اصلاحات آن نیز موافقت کردند.

در ماده الحاقی 15 آمده است به‌منظور ارتقای جایگاه علمی بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و تبدیل شدن به مرجعیت علمی و فناوری منطقه، وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری حسب مورد مکلفند مراکز علمی شاخص کشور و هر قطب علمی و یا فناورانه پارکهای علم و فناوری و مراکز پژوهشی را در کشور مشخص نموده و اعتبارات ویژه برای نوسازی تجهیزات، دستگاه‌ها و ابزارهای علمی مربوطه را تا سقف بودجه سنواتی در طول اجرای برنامه تأمین نمایند.

‌آیین‌نامه اجرائی مربوط ظرف شش ماه پس از ‌لازم‌الاجرا شدن این قانون، به پیشنهاد وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری تهیه می‌شود و به‌تصویب هیأت وزیران می‌رسد. خبرگزاری خانه ملت

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.