آلودگی‌هوای تهران نزدیک به ۸ برابر حد مجاز جهانی
 به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، پلتفرم IQAir که به شکل آنلاین، لیست شهرهای پاک و شهرهای آلوده جهان را براساس شاخص استاندارد "۰ تا ۳۰۰" منتشر می‌کند، غلظت آلاینده‌ pm2.5 یا همان ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون در هوای تهران را ۷.۹‌ برابر استاندار WHO تشخیص داده است.

به این ترتیب تهران آلوده‌ترین هفته خود را تا به امروز براساس توالی روزهای ناسالم "غیرقابل قبول و قرمز" پشت سر گذاشت. براساس شاخص آلودگی‌های هوا، تهران در هفته‌ای که گذشت، آلوده‌ترین روزهای خود را گذراند که آن را برای شهروندان خود به وضعیت بحرانی و خطرناک تبدیل کرد. هر چند شاخص آلودگی، عدد «وضعیت خطرناک» را نشان نداد اما خیلی از شهروندان، با مشاهده آسمان در سطح شهر و کاهش افق دید، احساس کردند، «آلودگی در سطح بسیار بالا» قرار دارد و شاخص سنجش آنها رجوع به «برج میلاد» شد.

طبق آمارهای ارائه شده از سوی سایت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلودگی در هفته اخیر در اکثر مواقع بالای ۱۵۰ بود که وضعیت ناسالم برای همه افراد را نشان می‌داد؛ تا جایی که علاوه بر تعطیلی مدارس، بسیاری از کارمندان دارای بیماری‌های خاص نیز مجبور به دورکاری شدند. سلامت نیوز

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.