دخالت آرایشگاه‌های زنانه در امور پزشکی جرم است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدعلی اسفنانی در نشست خبری امروز گفت: امسال در ۸ ماهه ابتدایی سال، تعداد ۴۵۴ هزار و ۸۷۴ فقره پرونده وارده داشتیم که از این تعداد ۴۳۷ هزار پرونده منتهی به صدور حکم و مختومه شده است. از این تعداد ۳۳۴ هزار فقره پرونده کالا و خدمات داریم و وارده است و ۳۱۹ هزار پرونده مختومه است و ۸۹ هزار و ۱۴۵ پرونده نربوط به قاچاق کالا و ارز است که ۸۷ هزار پرونده  مختومه شده است و ۳۱ هزار و ۷۰۰ فقره پرونده بهداشت داشتیم که ۳۱۴۶ فقره مختومه شده است.

وی افزود: اخیرا گزارش‌هایی داشتیم از برخی از کلینیک های درمانی که به صورت غیرمجاز تاسیس می شوند و تخلفات متعددی مرتکب می شوند. تاسیس کلینیک و افرادی که در این کلینیک‌ها کار می‌کنند غیرمجاز بودند، گزارش‌هایی در برخی آرایشگاه‌های زنانه داشتیم که به دخالت پزشکی می پردازند که تخلف است و وصف مجرمانه پیدا می‌کند و در برخی مواقع نیاز است قوه قضاییه ورود و حکم صادر کند، مردم تحت هیچ شرایطی به این مراکز که بدون مجوزند مراجعه نکنند. همچنین به معاونت درمان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی یاداوری می کنم که گزارش هایی داریم از مراکز غیرمجازی که  تاسیس شدند بازرسی نمی شود و تخلفات آنها ارسال نمی شود لذا به این موضوع توجه کنند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در خصوص اینکه آیا فوت ۳ نفر هم در کلینیک‌های غیرمجاز بوده است؟ گفت: اطلاع دقیقی ندارم، ولی در مورد فوت بیمار گزارشی داشتیم و از آنجا که  صلاحیت آن با ما نیست و جزییات آن را از قوه قضاییه پیگیری کنید، این مراکز غیرمجاز تخلفاتی در کلینیک های پوست و مو و تزریق ژل و بوتاکس دارند و بسیاری از افراد آنجا تحصیلات نزدیک به مباحث پزشکی ندارند این موارد تخلفاتی است که انجام می شود و رسیدگی شده و حکم صادر شده است و بعدا اطلاع رسانی میکنم، بسیاری از گزارشات تخلفات از تأسیس کلینیک‌های غیر مجاز در شهرهای مختلف به ویژه در تهران بوده است.

به گزارش ایسنا اسفنانی در پایان در خصوص تخلفات در حوزه شیرخشک گفت: آماری که در حوزه شیر خشک پیگیری کردیم چون هنوز از تمام استانها واصل نشده است امکان اعلام وجود ندارد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.