پیشگیری از دورریز موادغذایی، غذای ۱۵ میلیون نفر را فراهم می‌کند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمداسماعیل مطلق در نشست هم‌اندیشی کمیته فنی ارتقای فرهنگ و سواد غذا و تغذیه در ستاد وزارت بهداشت با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر، بهبود وضعیت تغذیه مردم است گفت: برای تحقق این امر، باید فرهنگ و سواد غذا و تغذیه در جامعه ارتقا یابد.

وی افزود: در سند ملی امنیت غذا و تغذیه مصوب شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، ارتقای فرهنگ و سواد غذا و تغذیه به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی مورد تاکید قرار گرفته است و دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی، در تلاش است تا این برنامه را به نحو مطلوب اجرا کند.

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ادامه داد: انتظار می‌رود که اجرای برنامه‌های ارتقای فرهنگ و سواد غذا و تغذیه، به ارتقای سطح سلامت و بهبود وضعیت تغذیه مردم و کاهش شیوع بیماری‌های غیرواگیر کمک کند.

در این نشست،موضوعاتی همچون آموزش تغذیه در مدارس، تولید محتوای آموزشی در رسانه‌ها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای عموم مردم مورد بحث قرار گرفت. همچنین مقرر شد که اعضای کمیته فنی، راهکارهای پیشنهادی خود را به دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ارائه دهند.

از جمله محورهای بحث و تبادل نظر در این نشست می‌توان به لزوم توجه به فرهنگ و سواد غذا و تغذیه در برنامه‌های آموزشی مدارس و دانشگاه‌ها، تولید محتوای آموزشی مناسب برای گروه‌های مختلف سنی و اجتماعی، استفاده از ظرفیت رسانه‌های جمعی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مشاوره‌ای برای عموم مردم و همکاری با سازمان‌های مردم‌نهاد و بخش خصوصی برای ارتقای فرهنگ و سواد غذا و تغذیه، اشاره کرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.