درخواست نظام پزشکی از شورایعالی انقلاب فرهنگی در مورد ظرفیت رشته‌های پزشکی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد رئیس‌زاده در این نامه که خطاب به عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی نوشته شده آورده است:

احتراما همانگونه که مستحضرید چهار رکن اصلی نظام سلامت در خصوص افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی با دلایل روشن نظریه کارشناسی خود را اعلام کردند. متاسفانه به‌رغم نظر صریح وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، سازمان نظام پزشکی و فرهنگستان علوم پزشکی، افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی با قول پرداخت هزینه‌های لازم برای زیرساخت‌های آموزش صورت پذیرفت. درحالی که حفظ کیفیت آموزش پزشکی و تربیت دانشجویان این رشته از اهمیت بسزایی برخوردار است و نیازمند وجود بخش‌های بیمارستانی و آزمایشگاهی،‌ اعظای هیئت علمی و تخت‌های آموزشی برای آموزش است.

لذا نظر به بروز مشکلات فراوان در دانشکده‌های پزشکی اعم از کمبود فضای فیزیکی، کمبود کلاس‌های درس،‌ کاهش سرانه هیات علمی و بروز تنش‌های گوناگون و گلایه‌های فراوان مسئولین و دانشجویان دانشکده‌های علوم پزشکی خواشمند است پس از یک سال از اجرای این تصمیم نسبت به بررسی میدانی نتایج و عوارض اجرای این مصوبه کارشناسی لازم به عمل آید.

سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران با تمام توان کارشناسی، آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری اعلام می‌دارد. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.