شناسایی حدود ۳۳۶ هزار مورد احتمالی ابتلا به فشارخون
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، از این تعداد افراد غربالگری شده در پویش ملی سلامت، ۳۳۵ هزار و ۹۵۲ نفر با احتمال ابتلا به پرفشاری خون و ۲۱۶ هزار و ۷۱۰ نفر با احتمال دیابت شناسایی شدند.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۸۴۳ هزار و ۷۰۹ نفر در این پویش غربالگری شدند که شناسایی تعداد ۱۴ هزار و ۶۸۱ نفر با احتمال پرفشاری خون و هشت هزار و ۱۰۰ نفر با احتمال دیابت در این زمینه را داشته‌ایم.

منظور از "احتمال دیابت" قند خون ۱۲۶ به بالا و منظور از "احتمال پرفشاری خون" عدد ۱۴۰ روی ۹۰ میلیمتر جیوه "۱۴ روی ۹" به بالاست.

پویش ملی سلامت از ۲۰ آبان ۱۴۰۲ شروع شده و تا ۱۵ دی ادامه خواهد داشت.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در خصوص این پویش سلامت گفت: در این پویش تکمیل پرونده سلامت الکترونیک و غربالگری دیابت و پرفشاری خون برای ارتقای برنامه سلامت خانواده مورد توجه است و امیدواریم ۷۰ درصد مردم در این پویش مشارکت داشته باشند. با اجرای این پویش می‌توان از نیم میلیون مرگ بیماری‌های غیرواگیر و ۳۰ هزار مرگ ناشی از دیابت پیشگیری کرد.

وی افزود: ۸۳ درصد از کل مرگ و میرهای بیمارستانی مربوط به بیماری‌های غیرواگیر است و سالانه ۳۰۰ هزار نفر به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی می‌میرند و ۳۲ درصد افراد بالای ۱۸ سال فشارخون بالا دارند و ۶۰ درصد نیز از فشارخون خود بی خبرند و ۳۰ هزار مرگ در سال به خاطر دیابت در کشور اتفاق می افتد که موارد مهمی است. ایرنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.