افزایش ۵۲ درصدی موارد ابتلا به کرونا طی ۴ هفته اخیر در جهان
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سازمان جهانی بهداشت در آخرین بیانیه مطبوعاتی خود همچنین اعلام کرد که تعداد مرگ و میرهای جدید نسبت به دوره ۲۸ روزه قبل هشت درصد کاهش یافته و در مجموع بیش از ۳۰۰۰ فوتی جدید ناشی از این بیماری گزارش شده است.

طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، تا ۱۷ دسامبر "حدود یک هفته قبل" بیش از ۷۷۲ میلیون مورد تایید شده و نزدیک به هفت میلیون مرگ در سراسر جهان از زمان شروع همه گیری کووید۱۹ گزارش شده است.

علاوه بر این، سازمان جهانی بهداشت گفت که بیش از ۱۱۸ هزار بستری جدید ناشی از ابتلا به کووید۱۹ در بیمارستان و بیش از ۱۶۰۰ پذیرش جدید در بخش مراقبت‌های ویژه "ICU" ثبت شده که در کل به ترتیب ۲۳ درصد و ۵۱ درصد افزایش یافته است.

از تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۲۳، سویه JN.۱ کرونا به دلیل شیوع سریع در جهان به عنوان سویه تحت نظر طبقه بندی شده است.

بر اساس شواهد موجود، خطر بهداشت عمومی جهانی ناشی از JN.۱ در حال حاضر کم ارزیابی می شود. با وجود این با شروع زمستان در نیمکره شمالی، JN.۱ می تواند بار عفونت های تنفسی را در بسیاری از کشورها افزایش دهد.

متخصصان می‌گویند واکسن‌های فعلی در برابر بیماری‌های شدید و مرگ ناشی از JN.۱ و سایر انواع در گردش سارس-کوو-۲، ویروسی که باعث بیماری کووید۱۹ می‌شود، موثر هستند.

با این حال کووید۱۹ تنها بیماری تنفسی در گردش نیست. آنفلوآنزا، ویروس سینسیشیال تنفسی یا  RSV و ذات الریه شایع دوران کودکی نیز در حال افزایش هستند.

سازمان جهانی بهداشت به مردم توصیه می کند که با استفاده از تمام ابزارهای موجود، اقداماتی را برای جلوگیری از عفونت ها و بیماری های شدید انجام دهند. این موارد شامل استفاده از ماسک در مکان‌های شلوغ، بسته یا دارای تهویه ضعیف، حفظ فاصله از دیگران، رعایت آداب تنفسی "پوشاندن صورت هنگام سرفه و عطسه" شستن مرتب دست‌ها و انجام آزمایش در صورت داشتن علائم بیماری است. ایسنا 

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.