ضرورت توسعه همکاری‌های دانشگاه‌های سراسری و علوم پزشکی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، قاسم عمو عابدینی در نشستی با معاونان آموزشی و تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و جمعی از رؤسای دانشگاه‌های سراسری و علوم پزشکی با محوریت تقویت هم‌افزایی گفت: باید زمینه‌های همکاری‌های مشترک دو وزارتخانه علوم و بهداشت در حوزه علمی و آموزشی را شناسایی کنیم. دانشگاه تهران با دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه شهید بهشتی با دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه‌هایی که در سطح استان‌ها و شهرها معادل دارند، می‌توانند همکاری‌های خود را گسترش دهند. این همکاری نیاز به مقررات و قوانینی دارد که در این زمینه مصوبات و حمایت‌ها مشخص شده است.

وی از ایران به عنوان منشأ حکیم پروری یاد کرد و افزود: در حوزه علوم پزشکی، جایگاه حکما ویژه است. اساتید برجسته‌ای که حوزه آموزش آن‌ها مبتنی بر تمدن ایرانی اسلامی است را باید انتخاب و آن‌ها را به عنوان حکیم معرفی کنیم. اراده مسئولان وزارتخانه‌های بهداشت و علوم بر این است که همکاری‌های مشترک تقویت و برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های مشترک، انجام شود.

به گزارش ایرنا معاون آموزشی وزیر علوم در پایان با تأکید بر اهمیت تقویت هم افزایی در ظرفیت‌های دو وزارتخانه بهداشت و علوم افزود: مدل‌های آموزشی در این دو وزارتخانه باید به کار خود ادامه دهند و در مواردی که امکان هم‌افزایی و اراده ملی وجود دارد، همکاری‌های بین دانشگاهی بین دانشگاه‌های داخل و خارج از استان‌ها، توسعه پیدا کند و د ر حل نیازهای جامعه مثمرثمر باشد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.