تحقق ۶۰ درصدی اهداف "پویش ملی سلامت" تاکنون
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، کوروش اعتماد گفت: از نظر میزان تحقق اهداف پویش به بیش از ۶۰  درصد هدف تعیین شده رسیده‌ایم، اما از نظر جمعیت بالای ۱۸ سال کشور ۴۵ درصد این جمعیت که حدود ۶۴ میلیون نفر هستند یعنی حدود ۵۴ میلیون نفر تاکنون غربالگری و ارزیابی شده‌اند.

وی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی پویش تا ۱۵ دی ادامه داشته و امکان تمدید هم وجود دارد اضافه کرد: سطح مشارکت بانوان تاکنون ۳۵ درصد است که انتظار داریم درهفته پایانی پویش بانوان کشور مشارکت بیشتری داشته باشند. همچنین گروه سنی ۳۵ تا ۴۵ سال بیشترین مشارکت را تاکنون داشته‌اند که امیدواریم با همکاری وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم شاهد مشارکت بیشتر دانش آموزان و دانشجویان در این پویش باشیم.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت در پایان گفت: با اتمام پویش در تاریخ ۱۵ دی ارائه خدمت در همین بستر همچنان در مراکز بهداشتی و پایگاه‌ها و مراکز جامع سلامت کشور ادامه خواهد یافت، پوشش جمعیتی کشور در زمینه غربالگری بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت، با در نظر گرفتن راهبردها، مشوق‌ها و اجرای برنامه‌های جدید طی شش ماه آینده کامل خواهد شد و فرآیندی که آغاز شده همچنان ادامه خواهد یافت.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.