کادر درمان در مناطق محروم از پرداخت مالیات معاف می‌شوند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سلمان اسحاقی از بررسی تبصره‌های ارجاعی لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور برای ارائه گزارش به کمیسیون تلفیق خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون با هدف افزایش ارتقای انگیزه کادر درمان برای حضور در مناطق محروم حقوق و مزایای شاغلان گروه سلامت در مناطق محروم و همچنین کارانه پزشکان و اعضای هیأت علمی بالینی تمام وقت جغرافیایی از پرداخت هر گونه مالیات معاف شدند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: همچنین برای حصول اطمینان از اینکه سهم واردات دارو، تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی و شیرخشک مخصوص اطفال در ردیف خاص دیده شود، تصمیم گرفتیم از محل ۱۰ میلیارد یورو سهم واردات کالاهای اساسی، سهم واردات دارو، تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی و شیرخشک مخصوص اطفال ۳.۶ میلیارد یورو تعیین شود.

وی به سایر موارد مطروحه در نشست روز گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اشاره کرد و افزود: با توجه به تعداد ۵۷۰ هزار نفر پرسنل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و ارائه خدمات بهینه به آحاد جامعه و دستور رئیس جمهور برای پرداخت فوق العاده خاص به اعتباری حدود ۷ هزار میلیارد تومان نیاز است که مقرر شد در بودجه به آن توجه ویژه داشته باشیم.

اسحاقی گفت: بر اساس یکی دیگر از مصوبات کمیسیون بهداشت به سازمان اورژانس کشور اجازه داد شد برای خرید ۳ هزار دستگاه آمبولانس اقدام کند و اعتبار این موضوع هم از طریق دریافت عوارض یک درصد از فروش خودرو و موتورسیکلت داخلی و وارداتی که مستقیماً به حساب سازمان اورژانس کشور واریز می‌شود تأمین گردد. ضمن اینکه آمبولانس‌ها صرفاً در پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ به کار گرفته می‌شوند.

به گزارش مهر سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان اضافه کرد: برای اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی خدمات بهتری ارائه کنند، شرکت‌های پخش تأمین کننده، داروخانه‌ها و سازمان‌های بیمه‌ای مکلف شدند هزینه دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی را به حساب جداگانه ای که دانشگاه اعلام می‌کند واریز کنند تا بتوان این موضوع را به راحتی مدیریت کرد.

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.