۷ شرط لازم برای دارورسانی درب منزل
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد پیکانپور گفت: با رویکرد دارورسانی درب منزل و سهولت دسترسی به دارو از مسیر داروخانه موافقیم.

وی به ۷ شرط لازم برای دارورسانی درب منزل اشاره کرد و افزود: ضرورت اطمینان از اصالت و کیفیت دارو، پرهیز از ایجاد تقاضای القایی در زنجیره عرضه، ضرورت رعایت الزامات حمل دارو و اصول GDP، الزام به ارتباط مستقیم بیمار با مسئول فنی داروخانه، لزوم مدیریت دیتا در قالب پنجره واحد وزارت بهداشت از مجرای نسخه الکترونیک و جلوگیری از سو استفاده از اطلاعات بیماران، پذیرش مسئولیت اعضای زنجیره در مورد کیفیت کالا، و رعایت قیمت مصوب دارو و پرهیز از هرگونه گرانفروشی، شروط لازم برای دارورسانی درب منزل از طریق داروخانه است.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو به تخلفات پلتفرم‌ها در فروش دارو اشاره کرد و گفت: دارو در پلتفرم‌ها به چند برابر قیمت قانونی به فروش می‌رسد.

به گزارش مهر پیکانپور در پایان گفت: داروی سقط جنین با نسخه جعلی در پلتفرم‌ها به راحتی قابل تهیه است، اسپری تنفسی ۷۰ هزار تومانی با قیمت ۴۸۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. داروی شیمی درمانی ۹۲ هزار تومانی ۹ میلیون تومان، داروی مادوپار ۶۵۰ هزار تومانی با قیمت ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود و شربت لیسکانسین ۲۶۰ هزار تومانی با قیمت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در پلتفرم‌ها به فروش می‌رسد. 

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.