وضعیت کشور در بحث پزشک متخصص نزدیک به شاخص‌های جهانی است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، اصغر سلیمی با اشاره به تصویب حداقل ۱۲٪ افزایش ظرفیت سالانه پزشک متخصص در بند ج ماده ۶۹ لایحه برنامه هفتم توسط مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی این موضوع به خوبی نیازهای کشور در حوزه سلامت و درمان را در نظر گرفت و این مصوبه قطعا پیامدهای مثبتی برای ارتقای سطح سلامت مردم دارد.

وی افزود: شاخص‌های کشور در حوزه سلامت و در بحث پزشک عمومی و متخصص نباید از میانگین جهانی پایین تر باشد، اما در بسیاری از مناطق کشورمان اینگونه نیست و نه تنها پزشک عمومی کم است، بلکه تعداد پزشکان متخصص هم محدود است و مردم مشکلات عدیده ای در این حوزه دارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وضعیت کشور ما در بحث پزشک متخصص نزدیک به شاخص‌های جهانی است، اما برای آنکه در سال های آینده به مشکل برنخوریم لازم است که زیرساخت‌های تربیت و افزایش ظرفیت پزشکی افزایش پیدا کند.

به گزارش فارس سلیمی در پایان گفت: ما باید سازوکار افزایش ظرفیت دانشجوی پزشکی را در دانشگاه‌ها ایجاد کنیم. مجلس شورای اسلامی حتما پیگیری های لازم را انجام خواهد داد تا وضعیت کشور از لحاظ تعداد پزشکان متخصص بهبود یافته و قانون افزایش ظرفیت پزشکی به خوبی اجرایی شود.  مصوبه مجلس برای افزایش ظرفیت پزشکی بسیار خوب است. مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی این موضوع به خوبی نیازهای کشور در حوزه سلامت و درمان را در نظر گرفت و باید زیرساخت‌های آن توسط وزارت بهداشت ایجاد شود. 

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.