گاهی اعضای هیات‌علمی جوان از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی باز می‌مانند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا زالی در دیدار با گروه‌های بالینی دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه ۵۲ درصد اعضای هیات‌علمی این مرکز آموزشی را گروه‌های بالینی تشکیل می دهند گفت: بخش زیادی از تمشیت امور درمانی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه برعهده این گروه و ۸۰ درصد جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه نیز مربوط به این گروه است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی با اشاره به چالش‌های گروه‌های بالینی، جذب نیروهای جدید، حفظ و نگهداری نیروهای موجود را بسیار مهم برشمرد و به مدیران گروه توصیه کرد ضمن توجه به دغدغه‌ها و چالش‌های نیروهای جوان هیات‌علمی، مشارکت آنان در فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی را مدنظر قرار دهند.

وی با اشاره به تدوین نقشه راهبردی عمومی دانشگاه بر ضرورت تدوین برنامه راهبردی گروه‌های بالینی برای پنج سال آینده تاکید کرد و افزود: این نقشه راهبردی که حاصل خرد جمعی تمام همکاران گروه خواهد بود، مسیر آینده شما را ترسیم خواهد کرد و باید یک برنامه عملیاتی قابل دسترسی و ارزیابی باشد.

زالی گفت: گاهی اعضای هیات‌علمی جوان به دلیل درگیری زیاد در حوزه بالین از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی باز می‌مانند، بنابراین باید برنامه‌ریزی به نحوی صورت گیرد که در کنار کارهای درمانی بتوانند به شکل متوازن در حوزه‌های دیگر نیز فعالیت کنند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی توسعه برنامه‌های آموزشی گروه‌های بالینی را از جمله برنامه های راهبری دانشگاه برشمرد و با اشاره به راه اندازی دوره های جدید فلوشیپ خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی باید در این توسعه پیشتاز باشد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه شهیدبهشتی افزود: این مشارکت بر پایه ارتباط و تعامل گروه‌های آموزشی دو دانشگاه صورت می‌گیرد و از اساتید بالینی خواست ضمن آشنایی با ظرفیت‌های همکاری دانشگاه مقابل در این مشارکت همراه شوند زیرا به دستاورهای بسیار خوبی منجر خواهد شد.

زالی با تاکید بر توجه مدیران گروه‌ها به آموزش دوره‌های undergraduate توجه به این آموزش را از جمله برنامه های راهبردی معاونت آموزشی برشمرد و گفت: در دانشگاه‌های بزرگ باید به اعتلای این حوزه از آموزش نیز توجه شود زیرا کیفیت آموزش دوره های کارشناسی بسیار مهم است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی بین المللی‌سازی را یک الزام سازمانی عنوان کرد و با اشاره به تجارب خوب گروه‌های مختلف دانشگاه در این زمینه از گروه‌های بالینی خواست برنامه‌های خود در این حوزه را پس از بازنگری مجدد ارائه دهند.

به گزارش ایسنا وی در پایان با اشاره به کمبود نیروی انسانی در حوزه درمان، خواستار همکاری بیشتر مدیران گروه‌های بالینی با این حوزه شد و به بیان راهکارهایی برای رفع این چالش پرداخت.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.