ایران موفق به تولید "پرده گوش مصنوعی" با فناوری نانو شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، التهاب سبب پارگی و یا ایجاد سوراخ در پرده گوش می‌شود و برای حل این مشکل پژوهشگران دانشگاه امیرکبیر موفق شدند پرده گوش مصنوعی با روشی موسوم به الکتروریسی تولید کنند که در آن الیافت با قطرهایی در محدوده نانومتر تولید می‌شود.

"نانوسلولوز" یک ماده خالص است که خاصیت‌های خیلی خوب و فراوانی‌های زیادی داشت و متخصصان این شرکت دانش‌بنیان با استفاده از این نانوسلولوز و فرایند الکتروریسی پرده گوش مصنوعی را ساختند، از این محصول نانویی در بسته‌بندی صنایع دارویی، غذایی و تجهیزات پزشکی استفاده می‌شود و به تازگی به مرحله تجاری‌سازی نیز رسیده است.

یکی از مهمترین مزیت‌های این ممبرین که در حال حاضر توسعه داده شده، بحث کاهش میزان التهاب و عدم تمرکز میکروب و باکتری در حین بهبود پرده گوش میانی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزیت دوم آن استفاده از سلولوز باکتریایی است که به‌نحوی خالص‌ترین نوع سلولوز مورد استفاده در این نوع ممبرین‌ها است که در قالب فرم شبکه‌های الیافی در مقیاس نانومتر تولید شدند که خود این باعث شده است که تکثیر و رشد سلول را در ساختار ممبرین به نحوی ارتقا بدهد.

این محصول فناورانه در دانشگاه امیرکبیر با همکاری دو دانشگاه اروپایی در ایتالیا و انگلیس و البته با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو تولید شده است. تسنیم

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.