سازمان‌های بیمه‌گر افزایش تعرفه‌های پزشکی را جبران کنند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدعلی محسنی بندپی با اشاره به مصوبه شورای عالی بیمه سلامت مبنی بر افزایش ۴۶ درصدی تعرفه های پزشکی در سال آینده گفت: افزایش تعرفه پزشکی یکی از کارهای خوب وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و شورای عالی سلامت برای ماندگاری بیشتر پزشکان و کادر پزشکی و پیشگیری از خروج نخبگان و جوانان است که با توجه به نرخ تورم، خدمات پزشکی به قیمت واقعی خود نزدیک می‌شود.

وی افزود: باید افزایش تعرفه خدمات پزشکی به گونه‌ای باشد که هیچ فشار مالی به بیماران وارد نکند، بدین شکل که افزایش تعرفه‌ها توسط سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت شود، به عبارت دیگر باید سقف ریالی پرداختی بیماران ثابت بماند و عملا فرانشیز پرداختی آنها کم شود، این کار به نظارت بیشتر وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و مجلس نیاز دارد تا با افزایش تعرفه فشاری به مردم وارد نشود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزایش تعرفه خدمات پزشکی را گام خوبی برای ایجاد انگیزه بیشتر در بین پزشکان جهت کار کردن در بخش دولتی دانست و ادامه داد: افزایش تعرفه های پزشکی نه تنها نباید فشاری به بیماران وارد کند که باید سازمان‌های بیمه‌گر مطالبات پزشکان و بیمارستان‌ها را طبق مقررات قانونی و به موقع پرداخت کرده تا به پایداری ارائه خدمات در نظام سلامت برسیم.

به گزارش ایسنا محسنی بندپی در پایان گفت: سازمان‌های بیمه‌گرها میزان افزایش تعرفه‌های پزشکی را جبران کنند تا از جیب مردم پرداخت نشده و فشاری به مردم وارد نشود. به عبارت دقیق‌تر نباید سقف ریالی پرداخت مردم برای تعرفه‌های پزشکی تغییر کند که این به نظارت بیشتر نیاز دارد.

پایان پیام/

2 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.