هیات امنای صرفه جویی ارزی از مسئولیت اصلی خودش خارج نشود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران بر اساس سیاست‌هایی که در زمان خودش تعریف شده بود مأموریت داشت نیاز بیمارستان‌ها به تجهیزات پزشکی را تأمین کند، این در حالی است که در سال‌های گذشته شاهد ورود هیأت امنا به عرصه تولید ملزومات پزشکی هستیم که در حیطه فعالیت بخش خصوصی قرار دارد.

جلیل سعیدلو رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی گفت: ما فکر می‌کنیم بخش خصوصی می‌بایست در این زمینه فعال باشد و هیأت امنای صرفه جویی ارزی نباید از مأموریت و مسئولیت اصلی خودش خارج شود، ورود هیأت امنا به عرصه تولید ملزومات پزشکی نوعی تصدی گری بخش دولتی یا همان خصولتی است.

وی افزود: هیأت امنای صرفه جویی بر اساس سیاست‌هایی که در زمان خودش تعریف شده بود دست به خریدهای تجمیعی می‌زد، هیأت امنا خریدهای تجمیعی را با قیمت مناسب خریداری و در اختیار بیمارستان‌ها قرار می‌داد، اینکه هیأت امنای صرفه جویی ارزی در عمل چگونه رفتار کرد خودشان باید پاسخگو باشند. اما آنچه مسلم است بهتر از این می‌تواند عمل کند.

به گزارش مهر یک فعال حوزه تجهیزات پزشکی نیز با انتقاد از ورود هیأت امنا به تولید سرنگ گفت: من موافق نیستم که هیأت امنا در این عرصه ورود کند، چون بخش خصوصی در زمینه تولید سرنگ به خوبی دارد فعالیت می‌کند، به هیأت امنا پیشنهاد می شود سراغ فعالیت‌هایی برود که بخش خصوصی حضور ندارد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.