وزارت بهداشت متعهدین انجام تعهدات قانونی را ممنوع‌الخروج اعلام کرد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بنابر اعلام وزارت بهداشت به استناد به تبصره ۱۳ ماده ۴ "قانون اصلاح برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو" در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی مصوب سال ۱۴۰۱ صدور گذرنامه و مجوز خروج از کشور برای مستنکفین از انجام تعهدات قانونی ممنوع است.

در متن ابلاغیه میرحامد خانی مدیرکل حقوقی املاک و تنظیم مقررات وزارت بهداشت آمده است:

احتراما نظر به تبصره ۱۳ ماده ۴ قانون اصلاح برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی مصوب سال ۱۴۰۱، صدور گذرنامه و مجوز خروج از کشور برای مستنکفین از انجام تعهدات قانونی ممنوع است و وزارت بهداشت مکلف است اسامی این افراد را به مراجع ذی‌صلاح اعلام کند و همچنین وفق بند ۳-۱۸ ماده ۱۸ دستورالعمل دستورالعمل قانون مذکور انجام تکلیف مصرح در تبصره ۱۳ برعهده مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت گذاشته شده است. فلذا خواهشمند است دستور فرمایید اسامی افراد یاد شده به منظور جلوگیری از صدور گذرنامه و ممنوع‌الخروجی آنان از کشور به مراجع ذی‌صلاح در این وزارتخانه منعکس شود.

لازم به ذکر است، جهت جلوگیری غز تبعات مصرح در تبصره ۱۴ قانون یاد شده، پذیرفته‌شدگان دوره‌های پیش از تصویب این قانون نیز مشمول مفاد این قانون می‌شوند. عدم اجرای تکالیف مقرر در تبصره‌های یک، ۲ و سیزده این یند از سوی مسئولان ذی‌ربط جرم محسوب شده و مرتکب به مجازات تعزیری درجه ۶ موضوع ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی مصوب یکم اردیبهشت ماه ۱۳۹۲ می‌شود. ایسنا

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.