تخت آموزشی مورد نیاز در بیمارستان‌های آموزشی در دسترس نیست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد رئیس‌زاده با انتقاد از وضعیت بیمارستان‌های آموزشی گفت: بررسی‌ها بیانگر این است حدود ۶۰۰ دانشجوی پزشکی در یک بیمارستان آموزش می‌بینند، در حالی که فضای فیزیکی آن بیمارستان مناسب پذیرش ۶۰۰ دانشجو نیست. هنگامی که چنین شرایطی در بیمارستان‌ها حاکم باشد فرایند آموزشی به خوبی انجام نمی‌شود. من در مواجهه با این شرایط، پرسش "چگونه دانشجویان دوره آموزشی را سپری می‌کنند؟" را مطرح می‌کنم. 

وی در خصوص استانداردهای آموزشی دانشجویان پزشکی افزود: هر دانشجویی پزشکی به ۵.۶ تخت آموزشی نیاز دارد. تخت آموزشی مورد نیاز در بیمارستان‌های آموزشی در دسترس نیست، به همین دلیل حدود ۳۰ تا ۵۰ دانشجوی پزشکی بر بالای یک تخت حضر می‌شوند. یک اتاق ۴ تخته را در نظر بیگرید، این اتاق ظرفیت حضور ۱۰ نفر را دارد و مناسب برای حضور ۵۰ دانشجو به صورت همزمان نیست.

به گزارش ایسنا رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در پایان اضافه کرد: حدود دو سوم از دانشجویان باید بیرون از اتاق حضور داشته باشند، چگونه این افراد تحت آموزش قرار بگیرند؟، در چنین شرایطی دانشجویان پزشکی فقط به صورت فانتزی در بخش‌های بیمارستانی حضور دارند. پس از اتمام دوره آموزش مدرک پزشکی عمومی دریافت می‌کنند در حالی دوره‌های آموزشی بالینی را فرانگرفته‌اند. 

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.