اعلام مصوبات جلسات چهل و سوم و چهل و چهارم شورای عالی سازمان
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مصوبات دو جلسه شورایعالی سازمان به شرح زیر است:

مصوبات چهل و سومین جلسه شورای عالی دوره هشتم "به صورت حضوری"

روز پنج شنبه مورخ 1402/10/28

 مصوبه 1

دستورالعمل نحوه اطلاع رسانی امور پزشکی و تبلیغات و انتشار آگهی‌های دارویی، مواد خوراکي، آشاميدني، آرايشي، بهداشتي از ماده 39 لغایت پایان دستور العمل بررسی، اصلاح و مصوب گردید. "پیوست"

مصوبه 2

بودجه سال1403 سازمان ارائه شده از سوی معاونت توسعه مدیریت و منابع به کمیسیون بودجه و تشکیلات ارجاع شد تا پس از بررسی لازم در جلسه آتی شورای عالی طرح گردد.

مصوبه 3

به سازمان اجازه داده­ شد در بودجه سال 1403 و از تاریخ 1402/11/01، پنجاه درصد حق بیمه تکمیلی کارکنان، فرزندان تحت تکفل و همسر را با رعایت مقررات مربوطه پرداخت نماید.

مصوبه 4

به معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان اجازه داده می شود محاسبات درآمدی بودجه 1403 از محل خدمات سازمان را تا حدود سی درصد افزایش انجام داده تا پس از بررسی در کمیسیون بودجه و تشکیلات، جهت اصلاح و تصویب نهایی به شورای عالی ارائه گردد.

مصوبه 5

اصلاحیه دستورالعمل نحوه تشکیل و فعالیت های کمیسیون های تخصصی مشورتی شورای عالی مصوب گردید. "پیوست"

مصوبه 6

برآورد کارشناسی سازمان در خصوص قیمت تمام شده تعرفه خدمات درمانی سال 1403 بر اساس بند "ک " ماده 3 قانون نظام پزشکی قرائت و تصویب شد. مقرر گردید نظر پیشنهادی سازمان به ذی نفعان جهت اطلاع و به مراجع تصمیم گیری اعلام گردد. "پیوست"

مصوبات چهل و چهارمین جلسه شورای عالی دوره هشتم "به صورت حضوری"

روز پنج شنبه مورخ 1402/10/28

مصوبه 1

مصوب گردید در خصوص پلتفرم های اینترنتی فروش دارو، بیانیه شورای عالی از سوی هیات رئیسه تهیه و تنظیم و منتشر گردد.

مصوبه 2

در مورد آئین نامه مراکزسرپائی درمان اختلالات مصرف مواد "SUD"و مشکلات مراکز درمان اعتیاد ضمن تایید نظر کمیسیون طرح ها و لوایح و آئین نامه ها "نامه شماره 9683/21/100/د مورخ 1402/09/21" به معاونت فنی و نظارت سازمان تکلیف گردید در اسرع وقت نسبت به تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارت بهداشت، ستاد مبارزه با مواد مخدر و کمیته درمان و همه صاحبان فرآیند و ذی نفعان و انجمن های مرتبط اقدام نموده  و همراه با بررسی و اصلاح دستورالعمل، پیشنهاد حاصله را حداکثر  ظرف مدت یک ماه به شورای عالی و کمیته درمان و حمایت های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام  و پیگیری جدی برای حصول نتیجه نماید.

مصوبه 3

گزارش کمیسیون طرح ها و لوایح در مورد دستور العمل چگونگی اعطای عضویت به رشته های جدید قرائت و مقرر شد گزارش تکمیل شده آن در جلسه آتی به شورای عالی ارائه گردد.

مصوبه 4

مکاتبه شماره 9567/21/100/د مورخ 1402/09/18 کمیسیون مشورتی صلاحیت های حرفه ای در خصوص اعطای شماره عضویت نظام پزشکی به دانش آموختگان PHD بیولوژی تولیدمثل مطرح و با نظر کمیسیون موافقت گردید.

مصوبه 5

مصوب گردید جلسه آتی شورای عالی در دو نوبت در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 25و 26بهمن ماه 1402 برگزار شود. روابط عمومی سازمان نظام پزشکی

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.