شاخص کیفیت هوا در تهران برای تمام گروه ها ناسالم است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، عباس شاهسونی گفت: با توجه به گزارش های دریافتی از ایستگاه ‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، امروز شاخص کیفیت هوا در اکثر ایستگاه‌های شهر تهران در محدوده ناسالم برای همه گروه‌هاست و آلاینده اصلی ذرات معلق PM۲.۵ و کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارد.

وی افزود: در ۱۲ ایستگاه شاخص آلاینده ذرات معلق PM۲.۵ در شرایط ناسالم است که باعث تشدید بیماری‌های قلبی و ریوی و افزایش علائم تنفسی در جمعیت می‌شود. توصیه می‌کنیم افراد مبتلا به بیمای‌های ریوی، کودکان و سالمندان از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب کنند و سایر افراد نیز باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند و در صورت تردد از ماسک مناسب استفاده کنند.

به گزارش وبدا رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت در پایان تاکید کرد: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان تهران مبنی بر تداوم شرایط پایداری جو و انباشت آلاینده‌ها تا اواخر روز دوشنبه و احتمال ورود به شرایط بسیار ناسالم، از گروه‌های حساس به ویژه بیماران تنفسی،  قلبی و عروقی، کودکان، سالمندان و افراد مبتلا به دیابت تقاضا داریم که از تردد های غیر ضروری در فضای آزاد پرهیز کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.