کرونایی که هم اکنون وجود دارد ریه‌ها را درگیر نمی‌کند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسین قناعتی گفت: در ترکیه شاهد حجم زیادی از ابتلاء به سویه جدید هستیم که موارد سرپایی، بستری و آی سی یو را افزایش داده است، با بررسی‌های ویروس شناسی که بر روی این بیماری انجام شده است سه ویروس مهم از جمله کرونا و آنفولانزا را نشان می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به وقوع همزمان ۳ بیماری ویروسی گفت: ویروس آنفلوانزا، ویروس کرونا و سومی هم، سویه‌ای از بقایای کرونا است، کرونایی که هم اکنون وجود دارد قسمت فوقانی دستگاه تنفسی را درگیر می‌کند و از این بابت نباید نگران درگیری ریه‌ها باشیم، آنفولانزا هم به همین شکل است، بررسی‌های ویروس شناسی نشان می‌دهد که سویه جدید از کشندگی بالایی برخوردار نیست و صرفاً باعث ناتوانی می‌شود. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا سویه جدید وارد کشور ما شده است یا خیر افزود: آنچه را ما می‌بینیم افزایش موارد سرماخوردگی همراه با عارضه‌های کمردرد، دل درد و…، است، افراد مسن و افراد این بیماری‌های زمینه‌ای دارند حتماً باید در فضای متراکم و بسته از ماسک استفاده بکنند چرا که ماسک ابتلا را بسیار کاهش می‌دهد، درمان این بیماری هم بسیار ساده است مانند خوردن مایعات بسیار و استراحت که می‌تواند بسیار کمک کند. فارس

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.