شیوع همزمان سه ویروس تنفسی در جامعه
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدرضا هاشمیان با اشاره به بالا تر بودن آمار بستریِ بیماران مبتلا به ویروس RSV در کودکان نسبت به ویروس کووید و آنفولانزا گفت: این ویروس قدیمی است ولی این روزها در دنیا بیشتر سر و صدا کرده است، درمان این ویروس هم خاص نیست و عموما حمایتی است ولی تست‌های تشخیصی باید درست باشد.

رئیس بخش ICU بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به بستری ۲۶۰۰ کودک در سوئد ظرف دو سال اخیر گفت: ۳۴درصد اینها به کرونا، ۱۶ درصد به آنفولانزا و ۴۸ درصد به RSV مبتلا شدند، هر سه ویروس برای بزرگسالان هم درگیری ایجاد می کند، نرخ بستری برای این سه ویروس نسبت به روزهای قبل در برخی نقاط دنیا کاهش پیدا کرده است، در کشورمان گزارش رسمی هنوز نسبت به این ویروس جهش یافته وجود ندارد، امیدواریم وزارت بهداشت با دقت ردیابی کند و با افزایش تعداد تست‌ها در این رابطه گزارش دهد.

وی تصریح کرد: ویروس JN1 خود از انواع جهش یافته اومیکرون می باشد که سرایت بالایی دارد ولی شدت آن بسیار کمتر از هم نوعان خود می باشد، این خبر خوبی است که شدت بیماری نسبت به گذشته افزایش پیدا نکرده است، برخی مبتلایان به کووید همچنان علایمی نظیر درد و مشکلات خواب و... را همراه خود دارند، این ها باید از روانپزشکان نیز استفاده کنند چون بعضا برخی علایم به دارو نیاز دارد و اگر برخی مردم نسبت به بیماری های روحی نیز احساس ناراحتی می کنند نیاز به دارو هم پیدا می کنند.

هاشمیان در پایان گفت: کووید همچنان وجود دارد ولی نرخ ابتلای آن بسیار کاهش یافته، در پاندمی به سر نمی بریم و همواره چک کرده و درمان را شروع می کنیم ولی افراد بدحال بیشتر باید نسبت به تشخیص و بستری شدن را رعایت کنند، افرادی که به سرما خوردگی مبتلا می شوند به یکی از سه ویروس ذکر شده مبتلا شده اند و درمان شان نیز همان اقدامات همیشگی است، استفاده از ماسک ضروری است، اگر یک بیمار در محیطی شلوغ نظیر مترو یا اتوبوس قرار گیرد ببینید چه اتفاقی برای افراد سالخورده یا مستعد می افتد؟ از این رو افراد باید رعایت کرده و سعی کنند بیمار نشوند. فارس

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.