صندلی‌های خالی آزمون دستیاری شامل رشته‌های لوکس نیست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، پدرام پاک آیین گفت: خالی ماندن صندلی ها در آزمون دستیاری حاصل بی تدبیری ها در گذشته است که امروز با اتخاذ راهکارهای کوتاه مدت و میان مدت در صدد رفع آن هستیم، یکی از این راهکارها جذب مستقیم دستیار از دوره کارورزی صرفا برای مناطق متقاضی و سه رشته ای است که در آنها کمبود وجود دارد، جذب دستیار به روش بومی گزینی راه حل دیگری است که باعث ماندگاری دستیاران و پزشکان متخصص در محل اقامت خود و توزیع متوازن خدمات درمان می شود.
 
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: سال گذشته برای اولین بار در تاریخ وزارت بهداشت ۴ هزار نفر در چهل و نهمین آزمون دستیاری پذیرفته شدند که در مقایسه با سال ما قبل و ظرفیت مشابه حدود ۵۰۰ دستیار تخصصی بیشتر جذب و پذیرفته شدند، از سوی دیگر صندلی‌های خالی آزمون خصوصاً در رشته‌های مورد نیاز به طور چشمگیری پُر شد، به عنوان نمونه در رشته بیهوشی حدود ۵۰ درصد از صندلی‌های خالی پُر شد و به رغم این استقبال چشمگیر تعداد قابل توجهی از دستیاران در مرحله تکمیل ظرفیت و پذیرش بومی پذیرفته شدند.
 
وی در پاسخ به یکی از مسئولان سابق دانشگاه علوم پزشکی تهران و با رد اظهارات وی که از خالی ماندن ۸۰۰ صندلی آزمون دستیاری انتقاد کرده بود اظهار کرد: پیش از دولت سیزدهم، ۸۰۰ صندلی از ۳۶۰۰ ظرفیت خالی می ماند و امروز ۸۰۰ صندلی از ۴۶۰۰ ظرفیت خالی مانده است که هیچ یک شامل رشته های لوکس نیست، پزشکان فیلیپینی، بنگلادشی، پاکستانی دیگر جایی در نظام سلامت ایران ندارند اما همچنان از این کشورها و بیش از ۵۰ کشور دیگر دانشجوی پزشکی می پذیریم تا به کشورشان برگردند و به مردم خودشان خدمت کنند.
 
به گزارش وبدا پاک آیین در پایان یادآور شد: در سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر سلامت وارد کشور شدند که بیش از یک میلیارد دلار درآمد ارزی برای کشور داشته است. بنابراین حوزه علوم پزشکی ایران بر لبه دانش قرار دارد و بر عکس قبل از انقلاب امروز نیاز به اعزام هیچ بیماری به خارج برای درمان نیست. ابتدای انقلاب هم پزشک از خارج می آوردیم و هم بیماران را به خارج برای درمان اعزام می کردیم اما به برکت پیشرفت هایی که حاصل شده خدمات تخصصی درمان در ایران درون زا و برون نگر است.

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.