هزینه کرد سالانه حدود یک همت برای جامعه تحت پوشش بهزیستی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مهدی رضایی در خصوص اینکه چه خدماتی در بیمه سلامت شامل جامعه معلولان می شود گفت: در بیمه سلامت علاوه بر خدمات در سطح بیمه پایه 2 خدمت ویژه در 2 سال اخیر برای معلولان در نظر گرفته شده است. این خدمات ویژه شامل نشاندار شدن بیش از 720 هزار نفر از توانخواهان سازمان بهزیستی بوده که طی تفاهم نامه با این سازمان منعقد شده بود.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: این افراد دارای نشان در 59 کد خدمتی در حوزه توانبخشی علاوه بر مراکز دولتی در مراکز با مالکیت های غیر دواتی نیز از این خدمات بهره مند شده و از پوشش بیمه ای 70 درصدی برخوردار شوند، در بسته بیماران صعب العلاج و خاص مانند بیماران ام اس، اوتیسم، بال پروانه ای، آسیب نخاعی، بیماران دچار سرطان و 51 بیماری دیگر پوشش بیمه ای برای بسته های توانبخشی برایشان در نظر گرفته شده است.

وی در پایان اضافه کرد: این خدمات در بخش های دولتی با پوشش 100 درصدی و در بخش هایی با مالکیت های غیر دولتی تا 80 درصد این بسته ها با پوشش بیمه ای برقرار شده است و البته پیشنهاد شده که جامعه معلولان برای سایر نیازها از بیمه های مکمل استفاده کنند، بیمه سلامت به طور میانگین سالانه حدود یک همت برای جامعه تحت پوشش بهزیستی هزینه می کند که حدود 50 میلیارد تومان آن اختصاصی تنها برای توانبخشی است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.