تقلیل حق فروش ۳۰۰۰ نوع کالا به ۳۷ نوع، در فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ابوالفضل شمس گفت: تجهیزات پزشکی را می‌توان به دو گروه تجهیزات پزشکی خانگی "Home Care" و تجهیزات پزشکی مراکز درمانی تقسیم کرد. با توجه به افزایش جمعیت سالمندان در ایران، امروزه تجهیزات پزشکی خانگی مورد تقاضای بسیاری از خانواده‌ها است. این خانواده‌ها طی ده‌ها سال برای تامین نیاز خود به فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی مراجعه کرده و نیاز خود را از ایشان تامین کرده‌اند. حالا این خانواده‌ها بدون هیچ اطلاع رسانی برای تامین نیازهای خود سرگردان شده‌اند.

وی به مشکل ایجاد شده برای فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی به موجب الزام سامانه "آی‌مِد" مبنی بر استخدام اجباری مسئول فنی اشاره کرد و افزود: سامانه "آی‌مِد" که از سوی اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت واردات، تولید و توزیع را مدیریت می‌کند به نحوی تنظیم شده است که فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی برای تهیه اقلام مجبور به استخدام فردی به عنوان مسئول فنی هستند.

عضو کمیسیون تخصصی تجهیزات پزشکی اتاق اصناف گفت: این موضوع وقتی جدی‌تر می شود که بدانیم اگر فرد صنفی خود دارای مدرک مهندسی تجهیزات پزشکی باشد نمی‌تواند به عنوان مسئول فنی واحد صنفی خودش مشغول به کار شود و حتما باید فرد ثانویه‌ای را استخدام کند. این در حالی است که صاحب امتیاز داروخانه می‌تواند مسئول فنی داروخانه باشد. پس یک تبعیض اینجا داریم.

شمس در پایان گفت: تبعیض دوم این است که مسئولان فنی داروخانه و تجهیزات پزشکی، هر دو دارای یک تخصص هستند اما در داروخانه‌ها حق دستمزد مسئول فنی را روی نسخه می‌آورند و با مردم حساب می کنند اما تجهیزات پزشکی حق ندارد دستمزد مسئول فنی را از خریدار بگیرد، این قوانین و برخی موانع کسب کار که برای این صنف پیش آمده است، اهمیت تشکیل این کمیسیون تخصصی در اتاق اصناف ایران را می رساند. بدین جهت با جمعی از همکارانمان در کمیسیون تجهیزات پزشکی تلاش خواهیم کرد تا به مشکلات این صنف رسیدگی کنیم و نتایج را به اطلاع اعضای صنف خواهیم رساند. پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.