راه‌اندازی شبکه ملی نخبگان در وزارت بهداشت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مهدی باقری در نشست خبری معاون آموزش وزارت بهداشت گفت: تکریم از جایگاه نخبگان در وزارت بهداشت اهمیت بالایی دارد و یکی از راه های جلوگیری از مهاجرت آن هاست.

وی افزود: تاکنون پانزده دوره المپیاد علمی در وزارت بهداشت برگزار شده است و به زودی شانزدهمین دوره را در پیش خواهیم داشت، محوریت المپیادها از آزمون برداشته شده است و خلاقیت را با نگاه به نظام سلامت کشور جایگزین کرده ایم، برای نخبگانی از مناطق محروم دوره پودمانی در راستای عدالت آموزشی با حضور ۸۰ هیات علمی برگزار کرده ایم. در این پودمان ها تعداد ۴ هزار دانشجو آموزش دیده اند تا بتوانند در المپیاد حضور یابند.

مدیر امور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان وزارت بهداشت از راه اندازی شبکه ملی نخبگان خبر داد و گفت: حدود ۵ هزار و ۵۰۰  نفر به عنوان استعداد درخشان در وزارت بهداشت احراز شده اند، از این رو می‌خواهیم یک بستر جدید ایجاد کنیم که نخبگان علاقه مندی‌های خود را به تبادل بگذارند.

در ادامه محسن عباسی مشاور دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت نیز در خصوص استقبال و عدم استقبال افراد از برخی رشته ها گفت: برای این موضوع پدیده چند عاملیتی وجود دارد، یک بخش آن مربوط به آموزش است. بخش دیگر مربوط به مسائل اقتصادی و اجتماعی می شود، علاوه بر حفظ ظرفیت در رشته ها راهکارهای تشویقی همانند افزایش حقوق دستیاری، بومی گزینی و تکمیل ظرفیت به شیوه های مختلف را داشته ایم.

همچنین رضا یزدانی دبیر شورای دندانپزشکی وزارت بهداشت نیز گفت: تعداد ۴۴ دانشکده پزشکی در کشور وجود دارد که از این تعداد ۳۶ دانشکده دولتی هستند، سالانه تعداد دو هزار پذیرش عمومی داشته ایم، برگزاری آزمون صلاحیت بالینی حائز اهمیت است و این آزمون در ارتقای کیفیت آموزشی دندانپزشکی اهمیت زیادی دارد، البته برای افزایش ظرفیت تامین زیرساخت ضروری استو

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.