شرکت آگاهانه هر پزشک در انتخابات، انجمن را تبدیل به جامعه مدنی فعال می کند که می تواند نقش موثری در سیاست گذاری ها داشته باشد
 وی ادامه داد: «انجمن پزشکان عمومی در چند سال گذشته و در دو دوره ای که دکتر کامیابی نیا رئیس آن بودند، یک تکانی خورد و برای پزشکان عمومی حرکتی کرد و مسائل را باز و شفاف سازی کردند. اما متاسفانه این انجمن هم در حال حاضر دچار نوعی آشفتگی شده و هر کسی که می آید، با نیت کار کردن حضور پیدا می کند، اما عملا زمان مناسبی را برای حضور قائل نمی شود. کمااینکه ما پزشکانی را داریم که در کشور کانادا زندگی می کنند اما عضو نظام پزشکی استان هستند و انتقاد هم که می کنیم، می گویند از نظر شورای عالی ایرادی ندارد. در حالی که خود اساسنامه می گوید نباید غیبت افراد سه جلسه پشت سر هم و پنج جلسه منقطع باشد.» 

دکتر فهیمی با طرح این سوال که نقش انجمن ها و سازمان های صنفی در چه زمان هایی ارزشمند می شود؟ خاطرنشان کرد: «وقتی می خواهیم تعرفه ببندیم و از جامعه پزشکی دفاع کنیم، اداره دارایی بالاترین مالیات را از پزشکان می گیرد، در حالی که بیشترین خدمت را پزشکان در مناطق محروم و ... انجام می دهند و اتفاقا بیشترین هجمه روی آنهاست. لذا اگر کاندیداهای انجمن علمی پزشکان عمومی به صورت آگاهانه جلو بیایند و نقش فعال داشته باشند، خیلی خوب است. این حضور باید به صورت آگاهانه باشد نه اینکه با افراد تماس بگیریم و بگوییم که به فلانی رای بده. نباید به خاطر روابط و دوستی ها، به شخصی رای دهیم که نمی دانیم کیست و چه هدفی دارد و با چه انگیزه ای آمده است که اگر این طور باشد، نتیجه آن همین آش شله قلمکاری می شود که الان داریم.» 

وی اضافه کرد: «خیلی از ما انجمن های علمی را دست کم می گیریم به این دلیل که ابزاری برای دفاع از خود در مقابل هیات حاکمه نداریم. با هیاهو که کار پیش نمی رود، بلکه باید رفت و به شکل منطقی دفاع کرد. جامعه پزشکی ما باید بداند که نقش هر پزشک در این انتخابات چیست و چطور می خواهد در مقابل هجمه هایی که به ما وارد می شود، آگاهانه در انتخابات شرکت کند. اگر توانست آگاهانه شرکت کند، تبدیل به جامعه مدنی فعال می شود که می تواند نقش موثری در سیاست گذاری ها داشته باشد.» 

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.