اجرای غربالگری آنتی‌بادی خون‌های اهدایی طی چند روز آینده
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، عبادالله سالک مقدم گفت: در آستانه ۵۰ سالگی سازمان انتقال خون قرار داریم، بررسی کارنامه کاری سازمان انتقال ادوار گذشته بیانگر این است که همواره در رتبه‌های بالای رده‌بندی جهانی قرار دارد.

معاون فنی و فن آوری‌های نوین سازمان انتقال خون با بیان اینکه طی دو سال اخیر به کارگیری روش‌های نوین را برنامه‌ریزی کرده‌ایم گفت: برخی از برنامه‌های مد نظر خود را عملیاتی کرده‌ایم. 

وی افزود: برخی از کشورهای بسیار پیشرفته دنیا نسبت به غربالگری آنتی‌بادی اقدام کرده‌اند. هدف از تست آنتی بادی این است که خون اهدا کننده از منظر دارا بودن آنتی‌بادی مورد بررسی قرار گیرد و آنتی‌بادی موجود در خون برای دریافت‌کننده مشکل ایجاد نکند.

سالک‌مقدم در خصوص اجرای تست آنتی‌بادی خون‌های اهدایی گفت: دستگاه‌های غربالگری آنتی بادی خون‌های اهدایی در استان‌های کشور نصب شده و این احتمال وجود دارد که فرایند این غربالگری طی چند روز آینده آغاز شود. کیت‌های غربالگری آنتی‌بادی نیز خریداری شده‌اند.

معاون فنی و فن آوری‌های نوین سازمان انتقال خون در پایان اضافه کرد: غربالگری آنتی‌بادی خون‌های اهدایی یک کار ارزشمند است و جزو الزامات شرکت‌های پالایشگاه خون به حساب می‌آید. 

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.