بحران درمانی کره‌جنوبی در پی استعفای دسته‌جمعی پزشکان
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بیمارانی که در بیمارستان‌های عمومی سراسر کره‌جنوبی انتظار جراحی‌های فوری یا درمان بیماری‌های جدی را می‌کشند به طور فزاینده‌ای نگران پیامدهای فاجعه‌بار ناشی از استعفای دسته جمعی پزشکان کارآموز هستند.

پزشکان کارآموز از افزایش برنامه‌ریزی شده ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های علوم پزشکی توسط دولت کره‌جنوبی خشمگین هستند. نشانه‌های بحران پزشکی جدی در حال حاضر مشخص است درحالیکه لغو یا تعویق جراحی‌های سرطان و همچنین زایمان در بیمارستان‌های بزرگ سئول و شهرهای بزرگ کره‌جنوبی گزارش شده است.

علاوه بر بحران خدمات پزشکی کارورزان و پزشکان مقیم در پنج بیمارستان بزرگ کشور در سئول توافق کردند که از صبح روز سه‌شنبه در محل کار خود حضور پیدا نکنند. ۳۰ تا ۴۰ درصد کادر پزشکی بیمارستان‌های عمومی را پزشکان کارآموز تشکیل می‌دهند.

به گفته مقام‌های اتحادیه کارکنان بهداشت و درمان کره‌جنوبی در چنین شرایطی برخی بیمارستان‌ها از پرستاران خواستند وظایفی مانند نمونه‌گیری خون و تأیید امضای بیماران در فرم‌های رضایت جراحی را که پیشتر توسط پزشکان کارآموز انجام می‌شد بر عهده بگیرند.

پزشکان کره جنوبی به دلیل مخالفت با تصمیم دولت برای افزایش ۲ هزار نفری ظرفیت پذیرش در سال آینده میلادی نسبت به انجام اعتصابات گسترده و سایر واکنش‌ها هشدار داده‌اند. این افزایش شدیدی نسبت به ظرفیت کنونی یعنی سه هزار و ۵۸ نفر است.

هان دوک سو نخست وزیر کره‌جنوبی با اشاره به اینکه ۲۷ سال است که این ظرفیت افزایش نیافته است گفت: با توجه به زمان مورد نیاز برای آموزش متخصصان پزشکی دیگر نمی‌توانیم این اقدام "افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوهای پزشکی" را به تاخیر بیندازیم. نه تنها مریضان بلکه پزشکان نیز در حال پیرشدن هستند و سن آنها بالا می‌رود. ایرنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.