جزییات برگزاری "همایش بین‌المللی سلامت خانواده" با حضور ۲۴ کشور در ایران
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا زالی گفت: "همایش بین‌المللی پوشش همگانی سلامت خانواده و نظام ارجاع الکترونیک" طی روزهای پانزدهم و شانزدهم اسفند ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود. وزارت بهداشت به منظور معرفی نظام مراقبت‌های اولیه نظام بهداشت کشور نسبت به برگزاری همایش بین‌المللی پوشش همگانی سلامت خانواده اقدام کرده است. بخش اجرای این همایش بین‌المللی نیز بر عهده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: ۲۴ کشور در "همایش بین‌المللی پوشش همگانی سلامت خانواده و نظام ارجاع الکترونیک" حضور دارند، با برگزاری این همایش در نظر داریم پوشش ارائه خدمات سلامت به ویژه پوشش سطح همگانی سلامت با راهکار جدید پوشش همگانی سلامت خانواده به عنوان یک راهکار موخر را معرفی کنیم.

وی با اشاره به برگزاری پویش‌های همگانی سلامت با مشارکت مردم به پویش فشار خون و دیابت اشاره کرد و افزود: در نظر داریم که با برگزاری این همایش در جهت معرفی پویش‌های سلامت وزارت بهداشت گام برداریم، اهداف برگزاری همایش بین‌المللی سلامت خانواده و نظام ارجاع محدود به معرفی دستاوردها نمی‌شود بلکه می‌خواهیم از تجربه‌های موفق دیگر کشورها نیز استفاده کنیم. برگزاری این همایش می‌تواند تجربیات موفق را به اشتراک بگذارد و یک تبادل جمعی میان نخبگان حوزه سلامت خانواده باشد.

زالی خاطرنشان کرد: ۵ پنل تخصصی در این همایش برگزار می‌شود، پنل اول با عنوان "ادغام آموزش و پژوهش در نظام سلامت" جزو مهمترین پنل‌های برگزاری این همایش به حساب می‌آید. ادغام پژوهش و آموزش در نظام سلامت را باید یک مدل منحصر به فرد ایرانی برشمرد، پنل دوم با هدف دیجیتالی کردن بهداشت و استفاده از خدمات نوین و هوش مصنوعی برگزار می‌شود، پنل سوم با موضوع عوامل اجتماعی موثر در نظام سلامت، پنل چهارم با موضوع جذب از نظر سازمان بهداشت جهانی و پنل پنجم با موضوع افزایش میزان مشارکت مردم در زمینه سلامت برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی در خصوص دیگر برنامه‌های همایش بین‌المللی سلامت خانواده و نظام ارجاع خاطرنشان کرد: خانه‌های بهداشت، مراکز بهداشت روان طرح سراج در شهر تهران و ... میزبان مهمانان خارجی همایش هستند. میزبانی از مهمانان خارجی در این مراکز سبب می‌شود که دیگر کشورها با دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در این حوزه‌ها آشنا شوند.

به گزارش ایسنا وی در پایان اضافه کرد: یک نمایشگاه به صورت دیجیتال در حاشیه همایش بین‌المللی سلامت خانواده و نظام ارجاع برگزار می‌شود. پزشکی سراسر کشور در این نمایشگاه دستاوردهای خود را معرفی می‌کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.