ذخایر دارویی کشور وضعیت مطلوبی دارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سید حیدر محمدی گفت: در خصوص ذخایر استراتژیک دارو با توجه به ذخیره ارزی که درخواست دادیم اگر بانک مرکزی ذخیره ارزی ما را تامین کند می‌توانیم مواد اولیه را وارد کنیم اما متاسفانه انتقال ارز با کندی انجام می‌شود. امروز با این شرایطی که داریم اگر تامین ارز درست انجام شود طبیعتاً ذخیره انجام می‌شود.

وی افزود: امروز دارو ذخیره را داریم اما درصدی از محصولات دارویی ما ذخیره شده‌اند، برای تعدادی از اقلام مانند دارویی که در زمان کرونا مصرف میشد در آن موقع نمیتوانستیم آن را ذخیره کنیم اما امروز به اندازه یکسال آن دارو را ذخیره داریم در مورد خیلی از دارو ها ما ذخیره داریم، درخواست ارزی ما برای ذخیره دارو یک میلیارد دلار بود که با نیمی از آن موافقت شد اگر تامین شود به شرکت‌های جدید داده می‌شود تا تامین یا ذخیره انجام شود.

به گزارش فارس رئیس سازمان غذا و دارو در پایان اضافه کرد: ذخایر دارویی کشور وضعیت مطلوبی دارد، ممکن است معدود داروهایی که معمولاً در لیست کمبودهای ما باشند ذخیره‌شان زیاد نباشند. آنها جز داروهایی هستند که ما اعلام هشدارمی‌کنیم می‌گوییم زمانی که وارد می‌شوند معمولاً بیش از نیاز تامین کنیم تا بخشی از آن برای ذخیره باقی بماند یا برای تولید به تولید کنندگان می‌گوییم شما بیشتر تولید کنید تا اضافه آن را یا صادر کنیم یا ذخیره کنیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.