تمام برنامه‌های کشوری از خرد تا کلان نیازمند پیوست سلامت است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسین فرشیدی در"گردهمایی مدیران بهداشت رده‌های سپاه پاسداران" در سالن همایش‌های خانه معلم قم با پرداختن به ضرورت تدوین پیوست سلامت برای برنامه‌ها و دستگاه‌های مختلف گفت: امروزه وقتی بحث بهداشت مطرح می‌شود باید تمام برنامه‌های اقتصادی، نظامی، مدیریتی پیوستی تحت عنوان "سلامت" داشته باشند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه حوزه سلامت گسترده است گفت: یکی از بخش‌های بسیار مهم حوزه سلامت مربوط به سلامت جسمانی است ولی در کنار سلامت جسمانی، پرداختن به سلامت اجتماعی، سلامت روانی و سلامت معنوی هم مطرح است.

وی با پرداختن به مؤلفه‌های سلامت افزود: سلامت مؤلفه‌های بسیار مهم و مختلفی دارد که یکی از آن مؤلفه‌ها، سلامت اجتماعی است. در سلامت اجتماعی یعنی ما باید ارتباط خودمان، جامعه و افرادی که بر آنها باید مدیریت کنیم بر اساس یک برنامه خاص و منسجم انجام شود.

فرشیدی اظهار کرد: زمانی فقط صحبت از سلامت در مواقع بیماری بود ولی در حال حاضر بحث سلامت از اهمیت بالایی برخوردار است که باید در حوزه بهداشت و سلامت با همکاری سازمان‌ها به آن بپردازیم.

به گزارش ایسنا معاون بهداشت وزارت بهداشت در پایان یادآور شد: مشارکت دستگاه‌ها به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوزه سلامت موضوع مهمی است که می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های موجود گام‌های ارزشمند و قابل توجهی در تامین سلامت مردم برداشت.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.