"جمعیت" از مباحث اصلی همایش بین‌المللی سلامت خانواده
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسین فرشیدی در نشست خبری نخستین همایش بین‌المللی سلامت خانواده گفت: در زمینه بهداشت خانواده ما سال گذشته رتبه اول را داشتیم اما نگهداشت رتبه اول سخت‌تر از به دست آوردن آن رتبه است.

وی با اشاره به مبحث "جمعیت" و با بیان اینکه اگر به برخی کشورها در این زمینه نگاه کنیم شاهد خواهیم بود که در این زمینه وضعیت بسیار اسفناکی دارند و ما نیز وضعیت نسبتا وخیمی را تجربه می‌کنیم افزود: حدود دو هفته پیش اجلاس G5 در تهران برگزار شد و پنج کشور در آن حاضر بودند که محوریت آن خانواده بود. در این اجلاس برنامه‌هایی مربوط به باروری و افزایش جمعیت و متناسب‌سازی برنامه‌های جمعیتی مطرح شد که مورد استقبال قرار گرفت.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در خصوص همایش بین‌المللی سلامت خانواده نیز اظهار کرد: سمینار و کنگره پیش رو با ۵ محور مختلف برگزار می‌شود که یکی از محورهای اصلی تغییرات نظام شبکه است که نسبت به محورهای دیگر قوی‌تر است و در دو پنل مختلف ایجاد شده است. یکی از مسائل، بحث‌های مربوط به جمعیت است که کمک می‌کند ما چگونه این تجربه را داشته باشیم که بتوانیم از این ورطه‌ای که الان متاسفانه شروع شده خارج شویم.

به گزارش ایسنا فرشیدی در پایان با تاکید بر این که در این کنگره تجارب خود را ارائه خواهیم داد اضافه کرد: در تجربه‌ای که از G5 داشتیم عزیزانی که از عراق بودند واقعاً پیگیر برنامه‌های جوانی جمعیت ایران بودند و ان‌شاءالله در این کنگره نیز چنین اتفاقی خواهد افتاد و نماینده‌های سازمان‌های جهانی نیز در این راستا هماهنگ خواهند بود و همچنین انتقال و دریافت تجربه از کشورهای اندونزی و مالزی را نیز خواهیم داشت.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.