توافق ایران و روسیه برای همکاری‌های مشترک در حوزه سلامت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدحسین نیکنام در نشست خبری نخستین همایش بین‌المللی سلامت خانواده درباره همکاری‌های ایران و روسیه در زمینه سلامت به حضور معاون وزیر بهداشت کشور روسیه در ایران طی هفته گذشته اشاره کرد و در عین حال گفت: در وزارت بهداشت مزاکرات گسترده‌ای داشتیم و هفته گذشته یک توافقنامه در حوزه سلامت بین دو کشور امضا شد. این کشور به داروهای ایران علاقمند است.

مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت گفت: صادرات دارو تا حدودی از ایران به روسیه انجام می‌شود اما علاقمند هستند که این کار گسترش یابد. همچنین در زمینه تحقیقات نیز علاقمند هستند که تحقیقات مشترک انجام شود و جلسات علمی و ارتباطات گسترده در زمینه تبادل اطلاعات علمی را خواستار هستند، روسیه نسبت به همکاری در زمینه سلامت با ایران، خود را بسیار مشتاق نشان می‌دهد و امیدواریم که این همکاری‌ها به نحو مطلوبی انجام شود.

 وی در خصوص دیپلماسی سلامت اظهار کرد: خوشبختانه حوزه سلامت پس از انقلاب اسلامی ایران به برکت خون شهدا و تلاش مدیران این حوزه پیشرفت‌های بسیار زیادی در زمینه‌های مختلف بهداشت، درمان، آموزش، تحقیقات و... داشته است. خوشبختانه در سایه این پیشرفت‌ها در جایگاهی هستیم که تجربیات خوبی را برای عرضه به کشورهای دیگر و همچنین توانایی بهره‌مندی از تجربیات کشورهای دیگر و بومی‌سازی آن تجربیات را داریم، از جمله این دستاوردها به ادغام آموزش پزشکی در خدمات درمانی و همچنین شبکه بهداشت درمانی که درکشور وجود دارد می‌توان اشاره کرد.

به گزارش ایسنا نیکنام در پایان گفت: در زمینه دیپلماسی سلامت ما فعالیت‌ G۵ را داریم که ایران، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان و عراق در آن عضو هستند و جلسات متعددی داشتیم. همچنین با حضور فعالانه‌ای در رویدادهای بین المللی سازمان‌های بین‌المللی همچون شانگهای و بریس در، ۲۴ اسفندماه وزیر بهداشت در قزاقستان شرکت خواهند کرد و پیشنهادات مشخصی برای وزاری شانگهای نیز خواهند داشت. این اجلاس هم که پیش رو است به عنوان بزرگترین رویداد بین المللی با هدف ارائه تجربیات موفق جمهوری اسلامی ایران در توسعه پوشش همگانی سلامت با سلامت خانواده و نظام ارجاع و ایجاد بستری برای توسعه همکاری‌های بین‌المللی سلامت برگزار خواهد شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.