احتمال وجود شرایط نگران‌کننده میزان ذخایر خون در آستانه تعطیلات نوروزی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مصطفی جمالی در خصوص وضعیت ذخایر خون کشور گفت: به طور معمول میزان جراحی‌ها در اسفند ماه افزایش می‌یابد و به همین دلیل خون بیشتری استفاده می‌شود.

وی اظهار کرد: میزان مراجعه مردم برای اهدای خون در اسفند ماه سال جاری به دلیل برودت هوای سرد کاهش یافت. کاهش میزان مراجعه برای اهدای خون با افزایش جراحی‌ها همراه شد و به همین دلیل میزان ذخایر خون مقداری کاهش یافته است، اگرچه میزان ذخایر خون ایده‌آل به حساب نمی‌آید اما شرایط نگران‌کننده نیست. با توجه به مقداری کاهش در ذخایر خون از مردم می‌خواهم برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون در خصوص ضرورت مراجعه مردم برای اهدای خون خاطرنشان کرد: اگر مردم برای اهدای خون مراجعه نکنند این احتمال وجود دارد میزان ذخایر خون در آستانه تعطیلات نوروزی دچار شرایط نگران‌کننده شود. من از رسانه‌ها می‌خواهم که در زمینه وضعیت ذخایر خون اطلاع‌رسانی کنند و از مردم بخواهند که برای اهدای خون مراجعه کنند تا دغدغه‌های سازمان انتقال خون درباره میزان ذخایر خون برطرف شود.

به گزارش ایسنا جمالی در پایان با بیان اینکه عمر پلاکت خون ۳ روز است اضافه کرد: عمر پلاکت خون کوتاه است و با توجه به کوتاه بودن عمر پلاکت خون، مردم باید همواره برای اهدای خون مراجعه کنند تا سازمان انتقال خون بتواند این محصول را تولید کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.