وزارت بهداشت برای حذف نسخه کاغذی پزشکان همکاری کند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی استاد هاشمی در خصوص طرح حذف نسخه کاغذی بیمه بیماران از اول اسفند گفت: حذف نسخه کاغذی و جایگزینی آن با نسخه الکترونیکی بعد از 2 تا 3 سال هنوز کامل نشده است، نسخه الکترونیکی به شرط داشتن بیمه پایه مانند بیمه تامین اجتماعی و یا بیمه سلامت است، متولی این طرح وزارت بهداشت است و هنوز طرح کامل نشده است. بیمه‌گر تکمیلی، بیمه مرکزی است، بیمه‌های پایه باید راه میانبر برای نسخه الکترونیکی پیدا کنند.

وی افزود: فعلا در نسخه دارو برای بیماران سرپایی انجام می‌شود،‌ اما اجرای نسخه الکترونیک به شرط ارسال داده‌ها مستمر و بزرگ است، همچنین شناسه فرد بیمار که به داروخانه یا بیمارستان مراجعه کرده است باید ارسال شود، اگر فرد بیمار علاوه بر بیمه پایه دارای بیمه نامه تکمیلی باشد بعد از دریافت اطلاعات بیمار و شناسه بیمار در کوتاهترین زمان هزینه انجام شده بیمار توسط بیمه تکمیلی پرداخت می‌شود.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: بیمه مرکزی و شرکتهای بیمه‌ تجاری قبول کرده‌اند که حذف نسخه کاغذی را اجرا کنند در حالی که این کار باید از طریق وزارت بهداشت انجام می‌شد، اما چون وزارت بهداشت نتوانست کامل اجرا کند، در ابتدا بیمه مرکزی و سپس دیوان محاسبات به این مساله ورود کرد.

به گزارش فارس استاد هاشمی در پایان در خصوص اینشورتک و شرکتهای فناورانه بیمه نیز تصریح کرد: آئین نامه فناورانه بیمه و محیط آزمایشی "سندباکس" بیمه از نظر مقدمات اجرایی آماده شده است. 

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.