کاهش ۱۸ درصدی مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، با توجه به مسموم شدن ۶۹۱۶ نفر براثر گاز مونوکسیدکربن چهار هزار و ۶۵۸ نفر از آن به مراکز درمانی اعزام شده که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

براساس اعلام سازمان اورژانس کشور در این مدن یک هزار و ۹۳۴ نفر در محل درمان شده که کاهش ۱۶ درصدی داشته و تعداد فوتی‌های ناشی از گاز مونوکسیدکربن نیز با ۳۲۴ نفر نیز ۱۷ درصد کاهش داشته است.

بیشترین مسمومیت و فوتی در تهران

همچنین براساس آمارهای موجود بیشترین میزان مسمومیت مربوط به استان تهران با یک هزار و ۱۵۹ نفر، خراسان رضوی با ۶۹۸ نفر و استان فارس با ۴۷۷ نفر در رده‌های بعدی میزان مسمومیت در این مدت را به خود اختصاص داده‌اند.

در بخش فوتی‌های ناشی از گاز مونوکسیدکربن نیز استان تهران با ۶۴ مورد، خراسان رضوی با ۳۴ مورد و اصفهان با ۲۸ مورد فوت در رده‌های اول تا سوم میزان فوتی‌های ناشی از این استنشاق این گاز را دارند.

۸۶ درصد مسمومیت در واحدهای مسکونی

سازمان اورژانس کشور همچنین آمارهایی از وقوع مسمومیت در کشور منتشر کرده که در این مدت ۸۶ درصد مسموم شدن مردم در منازل مسکونی رخ داده است.

همچنین مراکز صنعتی و کارگاهی، داخل خودرو، مراکز تجاری، چادر مسافرتی و مراکز آموزشی ۱۴ درصد مکان‌های وقوع این حوادث به دلیل استنشاق گاز مونوکسیدکربن را به خود اختصاص داده است.

۵۲ درصد افراد مسموم شده بانوان هستند

براساس اعلام سازمان اورژانس کشور در پاییز و زمستان سال جاری بانوان با ۵۲ درصد بیشترین سهم را از میان افراد مسموم شده به دلیل استنشاق این گاز در کشور در فصل‌های پاییز و زمستان دارند.

مردان با ۴۱ درصد و گودکان کمتر از پنج سال نیز هفت درصد دیگر افراد مسمو شده با استفاده از گازمونوکسیدکربن در این مدت را به خود اختصاص داده‌اند. ایرنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.