درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها امسال به ۳۲۰ هزار میلیارد تومان رسید
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، داود منظور گفت: بنا داریم خدمات حوزه سلامت را تا حد امكان ارتقا دهد تا بتوانيم در اين بخش به رتبه‌هاي برتر در دنيا تبديل شويم.

وی افزود: پس از انقلاب گام‌هاي خوبي براي توسعه زيرساخت‌هاي بهداشتي و درماني در كشور برداشته شده گفت: در آغاز فعاليت دولت سيزدهم تعداد تخت‌هاي بيمارستاني ۱۳۰ هزار تخت بود كه اكنون به ۱۵۰ هزار تخت رسيده است و در سرانه تخت بيمارستاني جزو ۳۰ كشور برتر دنيا هستيم.

رئيس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: اكنون كادر پزشكي متبحر در رشته‌هاي تخصصي مورد نياز در كشور تربيت مي‌شود و آنچه در درمان مردم از نظر تأمين دارو، دانش و تجهيزات مورد نياز است  توسط متخصصان داخلي در حال تأمين است.

منظور از صدور مجوز استخدام ۲۵ هزار پرستار و كادر درمان خبر داد و گفت: با جذب آنها نيروي انساني لازم در بيمارستان‌ها تكميل مي‌شود، دو هزار عضو هيئت علمي نیز در دانشگاه‌هاي علوم پزشكي مجوز استخدام گرفتند و اين موضوع تأمين اعتبار شده است.

وی افزود: طرح دارويار يكي از طرح‌هاي بسيار مهمي است كه اجراي آن از سال گذشته آغاز شده و امروز به بلوغ خود رسيده است، در اين طرح زنجيره توليد دارو از يارانه جدا شده و يارانه مستقيما به مصرف‌كننده نهايي رسيده است كه سبب صرفه‌جويي در تأمين دارو و جلوگيري از قاچاق دارو شده است.

رئيس سازمان برنامه و بودجه با بيان اينكه درآمد اختصاصي بيمارستان‌ها امسال به ۳۲۰ هزار ميليارد تومان رسيده گفت: اين درآمد سال گذشته ۲۳۰ هزار ميليارد تومان بود.

منظور گفت: يك درصد از ماليات ارزش افزوده به درمان و سلامت اختصاص يافته، اين ظرفيت قانوني باعث شده طرح‌هاي درماني ارتقا پيدا كنند و بتوانند از چندين منبع مالي همزمان استفاده كنند.

وی افزود: بيمه‌ها بايد تلاش بيشتري كنند و تعهدات خود را انجام دهند تا بيمارستان‌ها بدون دغدغه خدمات را به مردم ارائه دهند، يكي از مشكلات بيمارستان‌هاي دولتي مطالبات آنها از بيمه‌ها است، بايد كمك كنيم كه تنها دغدغه بيمارستان‌ها ارائه خدمات باكيفيت به مردم باشد.


رئيس سازمان برنامه و بودجه در پایان اضافه کرد: در سال آينده گشايش‌هاي بيشتري رخ مي‌دهد و قله‌هاي پيشرفت بيشتر از گذشته فتح مي‌شوند، در سه سال گذشته و با وجود تمام فشارهاي بين‌المللي رشد اقتصادي در كشور داشته‌ايم و رشد ۶. ۷ درصدي اقتصاد در ۹ ماهه امسال نشانه اين است كه اين كشور فارغ از تحريم ظرفيت رشد و توليد را دارد. فانا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.