بودجه غیرواقعی دارو موجب مشکلات جدی برای صنعت داروسازی می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مهدی پیرصالحی در خصوص وضعیت صنایع داروسازی کشور گفت: در سال ۱۴۰۲ به رغم اظهار نظرها و هشدارهای کارشناسان حوزه اقتصاد و سلامت، بودجه حوزه سلامت به شکل واقعی دیده نشد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی کارشناسان بودجه ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی برای دارویاری بود، در نهایت ۶۹ هزار میلیارد تومان آن در لایحه بودجه محقق شد که پیامدهای آن به شکل کمبودهای دارویی خودنمایی کرد، اگر بودجه ۱۴۰۲ به شکل واقعی دیده می‌شد صنایع داروسازی و زنجیره تأمین دارو با مشکل خاصی روبرو نمی‌شدند.

نایب رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران ادامه داد: در سال ۱۴۰۳ نیز اگرچه رقم برآورد شده کارشناسان برای بودجه مورد نیاز دارو و تجهیزات پزشکی، بین ۱۲۵ تا ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است، اما آنچه تا امروز در کلیات لایحه بودجه دیده می‌شود رقمی معادل ۸۶ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش مهر پیرصالحی در پایان اضافه کرد: بودجه غیرواقعی دارو موجب کمبود مواد اولیه و ایجاد مشکلات جدی برای صنعت داروسازی می‌شود. این فاصله شاید در طول سال ۱۴۰۳ موجب تعطیلی شرکت‌های فعال در این حوزه نشود ولی با بروز مشکلات کمبود مواد اولیه، قطعاً کشور را با کمبود اقلام متعدد دارو مواجه خواهد کرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.