لزوم تک ‌نرخی شدن ارز تجهیزات پزشکی برای جلوگیری از رانت و فساد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، جلیل سعیدلو با اشاره به مشکلات تولید تجهیزات مورد نیاز بیماران و بیمارستان‌ها در شرایط تحریم‌ها گفت: تخصیص نیافتن به‌ موقع ارز برای تامین مواد اولیه، چندنرخی بودن قیمت ارز و شوک‌های نوسانی ارز و مطالبات انباشته شرکت‌ها از دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز درمانی وابسته آن‌ها عمده‌ترین مشکلات حوزه تجهیزات پزشکی است.

وی افزود: پیشنهاد ما به دولت تک ‌نرخی شدن ارز برای بهبود وضعیت صنعت و جلوگیری از رانت و فساد است، شرکت‌های تجهیزات پزشکی میانگین بیش از یک سال مطالبات معوق از دانشگاه‌های علوم‌پزشکی و مراکز درمانی آن‌ها دارند که مشخص نیست این مطالبات چه زمانی تسویه خواهد شد. وزارت بهداشت هر از چندگاهی به ‌صورت قطره ‌چکانی پولی برای واریز مطالبات واریز می‌کند که بخش اندکی از آن به شرکت‌های تجهیزات پزشکی می‌رسد.

رئیس هیئت ‌مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان ملزومات و تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی گفت: همه این مشکلات دست‌ به دست هم داده‌اند تا گردش سرمایه در صنعت تجهیزات افت پیدا کند و توان تولید و تامین تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها را کاهش داده است.

به گزارش ایسنا وی در پایان با اشاره به برگزاری نمایشگاه ایران‌ مد ۲۰۲۴ با محوریت بخش خصوصی از سوی سه انجمن قانونی تولید و تامین تجهیزات پزشکی کشور اضافه کرد: این نمایشگاه ۱۸ تا ۲۱ مهرماه ۱۴۰۳ به‌مدت ۴ روز در محل نمایشگاه‌های بین‌الملی شهر آفتاب برگزار می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.