تاثیر کرونا بر امید به زندگی در سراسر جهان
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، به گفته صدها محققی که داده‌های مؤسسه سنجش و ارزیابی سلامت "IHME" مستقر در ایالات متحده را بررسی می‌کنند، این یک تغییر شدید در طول یک دهه افزایش امید به زندگی جهانی بوده است.

"آستین شوماخر" محقق IHME و نویسنده اصلی این مطالعه که در مجله لنست منتشر شده است در این خصوص گفت: برای بزرگسالان در سراسر جهان، همه گیری کووید-۱۹ تأثیر عمیق تر از هر رویدادی که در نیم قرن گذشته دیده شده از جمله درگیری ها و بلایای طبیعی داشته است.

وی در بیانیه‌ای اظهار کرد: طی سال‌های ۲۰۲۰-۲۰۲۱، امید به زندگی در ۸۴ درصد از ۲۰۴ کشور و منطقه مورد تجزیه و تحلیل کاهش یافته است که اثرات بالقوه ویرانگر ویروس‌های جدید را نشان می‌دهد.

در همین حال کارشناسان تخمین زدند میزان مرگ و میر افراد بالای ۱۵ سال در این مدت ۲۲ درصد برای مردان و ۱۷ درصد برای زنان افزایش یافته است.

مکزیکو سیتی، پرو و ​​بولیوی از جمله مکان هایی بودند که امید به زندگی در آن‌ها بیشترین کاهش را داشته است.

کارشناسان این مطالعه تاکید کردند جهان اکنون باید بر همه‌گیری بعدی و رسیدگی به نابرابری‌های گسترده در بخش سلامت در بین کشورها تمرکز کند.

۱۶ میلیون مرگ ناشی از کووید

متخصصان تخمین زدند که کووید مسئول ۱۵.۹ میلیون مرگ و میر اضافی طی سال های ۲۰۲۰-۲۰۲۱ بوده است، چه به طور مستقیم از ویروس یا به طور غیرمستقیم به دلیل اختلالات مرتبط با بیماری همه گیر.

این آمار یک میلیون مرگ و میر اضافی بیش از تخمین سازمان جهانی بهداشت است.

به گزارش "بیزینس استاندارد" با این حال در برخی کشورهای جزیره‌ای میزان مرگ و میر پایین تر بوده است و این وضعیت نشان ‌می‌دهد که برخی از این کشورها با شیوع کمتری از کووید-۱۹ روبرو شدند. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.