دیروز مدافع سلامت بودند و امروز مفسد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، در این فیلم "هفت سر اژدها"که از شبکه ٣ سیما پخش شد علاوه بر در مقابل هم قرار دادن پزشک و پرستار، الفاظی از قبیل، "یک مشت پرستار گره گوری" "مرتیکه" سوپروایزر احمق" "اینا هیچی حالیشون نیست" و ... به کار برده شد! همانهایی که تا دیروز مدافع سلامت بودند که اگر نبودند چه فجایعی به بار می آمد.

همانها که نرجس خانعلی زاده یکیشان بود. پرستار جوانی که جانش را در دستانش گرفت و به مردم خدمت کرد و در نهایت آسمان شد و یا مهشید گودرز که باردار بود و داوطلبانه به پرستاری ادامه داد ؟چند مورد پزشک و پرستار و اعضای کاد درمان لازم است نام برده شود تا متوجه شوید چه کرده اید؟وقتی این فیلم نامه را مینوشتید از خودتان خجالت نکشیدید ؟

زمانی که هر روز حلقه های سانسور در صداوسیما تنگ تر میشود سانسور شده ها را هم سانسور میکنند برای یک لباس خاص یا یک موسیقی هزار مدل ممیزی اعمال میشود یک نفر در آن سازمان نبود که بگوید این سخنان سخیف نه شایسته مردم است و نه شایسته کادر درمان؟

حالا کدام بخش صدا و سیما مسئولیت این مدل فرهنگسازی را گردن میگیرد؟ این واژگان دور از شان که از اصلی ترین تریبون رسمی کشور یعنی صدا و سیما گفته میشود مخاطبش همان پزشکان و پرستارانی هستند که بیش از دو سال زمان پاندمی بار بیماری مردم را به دوش کشیدند و با این وضعیت پرداخت ها آخ نگفتند؟ همانها پرستارانی که با اتمام قرارداد 89 روزه شان بی صدا خداحافظی کردند و کسی هم نبود مدافع حقوقشان باشد.همان پزشکانی که شیفت های اجباری و پی در پی را خالی نگذاشتند و در بیمارستانها ماندند تا بیشتر عذادار نشوید!

چه خوب به مردم آموزش میدهید. چه خوب فرهنگسازی میکنید.برای توجیه و سرپوش گذاشتن به خطای خود به جای عذرخواهی به حضرت زهرا "سلام الله" متوسل میشوید و میگویید که هنوز یک قسمت از پخش سریال نگذشته و مقابله با اژدهای هفت سر فساد هزنیه دارد؟کدام سر فسادها زمانی به کادر درمان رسیده که شما و هم قطارانتان آن را کشف کرده باشید؟ توهم توطئه باعث شده فکر کنید عجب شاهکاری ساخته اید و سناریویی از پیش طراحی شده قرار است پخش این اثر هنری را متوقف کند !!

محمد تقی جهان پور رئیس کل سازمان نظام پرستاری نیز در نامه ای به پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما از سریال "هفت سر اژدها" و استفاده از عبارات و کلمات بسیار وهن آمیز نسبت به جایگاه جامعه پرستاری انتقاد کرد.‌

وی در این نامه نوشته است:

پرستاران با وجود عدم توزیع مناسب امکانات و نیروی انسانی و فقدان عدالت در پرداخت و وجود تبعیض های متعدد میان آنان و دیگر شاغلین در دولت، به دلیل تعهد کاری و مسئولیت پذیری ذاتی این قشر، طبق آمارهای رسمی کشور، از مورد اعتماد ترین اقشار اجتماعی هستند. از سوی دیگر سازمان صدا و سیما به عنوان رسانه ای که بزرگترین شبکه ی مخاطبین را داشته و دارد، نقشی اساسی و محوری در ارتقاء سرمایه اجتماعی اقشار و اصناف اجتماعی دارد که پیش از این با وجود ساخت و پخش برخی آثار هنری، آنگونه که شایسته است در ایفای این نقش نسبت به صنف زحمتکش پرستاران اقدام ننموده است که انتظار می رفت در دوره مدیریت جدید سازمان صدا و سیما، این عقب ماندگی مورد جبران قرار گیرد.

رئیس سازمان نظام پرستاری خطاب به پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما تاکد کرد:

فراموش نکنیم که زمان زیادی از روزهای سخت همه گیری بیماری کووید که به شهادت عموم جامعه تصویری از حماسه آفرینی پرستاران بود نگذشته است و اسامی پرستاران شهید که جان خود را تقدیم صیانت از سلامت جامعه کردند از ذهن جامعه پاک نشده است و صدای تقدیر رهبر معظم انقلاب از پرستاران هنوز در گوشهایمان طنین انداز است.

جهان پور عذرخواهی از جامعه پرستاری و جبران این موضوع را خواستار شد.

از طرف دیگر سازمان نظام پزشکی هم ضمن محکوم کردن عوامل پخش فیلم" "هفت سر اژدها" از شبکه سوم سیما مبنی بر تخریب کادر درمان خواستار برخورد جدی با عوامل سازنده این فیلم و نیز خواهان تغییر نگرش سازمان صدا و سیما در تولید و پخش برخی از سریال و فیلم‌ها و تجدید رویه صدا و سیما در ساخت برنامه هایی با مضمون توهین به جامعه پزشکی شد.

هرچند زمانه ایست که گوش اگر گوش تو و ناله اگر نالة ماست / آنچه البته به جایی نرسد فریاد است... سلامت نیوز

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.