فعالیت ۱۰۶۷ اورژانس بیمارستانی در ایام نوروز به صورت شبانه روزی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سعید کریمی در نشست خبری طرح سلامت نوروزی گفت: بخش های بستری بیمارستانها در ایام نوروز اگر به دلیل کاهش مراجعات ظرفیت بخش ها کاهش می یابد باید آمادگی وجود داشته باشد تا در صورت نیاز به حداکثر ظرفیت پذیرش خود برگردند.

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به فعال بودن 17 هزار و 160 تخت مراقبت های ویژه در ایام نوروز در کشور گفت: 21 هزار و 591 تخت اورژانس، 23 هزار پزشک متخصص در شیفت های مختلف، 10 هزار پزشک عمومی و چهار هزار و 700 پزشک فوق تخصص در ایام نوروز در کشور فعال هستند.

وی افزود: در هر دانشگاه علوم پزشکی کشور یک مرکز دندانپزشکی دولتی در ایام تعطیلات نوروزی به صورت شبانه روزی باید فعال باشد، در کلانشهر علاوه بر یک مرکز دولتی، دو مرکز دندانپزشکی خصوصی نیز باید فعالیت داشته باشند. در مجموع 220 مرکز دندانپزشکی در ایام نوروز فعالیت خواهند داشت که 101 مرکز شبانه روزی هستند.

کریمی به آمارهای سال گذشته در ارائه خدمات درمانی در ایام نوروز نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته و در ایام نوروز 36 هزار عمل جراحی انجام شده بود که نشان دهنده حجم بالای کاری نیروهای حوزه درمان است. همچنین در فروردین ماه امسال 6 میلیون مراجعه به مراکز درمانی صورت گرفت که یک میلیون نفر، بستری شدند و 72 هزار نفر نیز در بخش های مراقبت های ویژه بستری بودند.

معاون درمان وزارت بهداشت از تعطیلی گسترده مطب های پزشکان به عنوان یکی از گلایه های مردم در تعطیلات نوروز 1402 یاد کرد و گفت: مطب های پزشکان مجوز خودشان را از سازمان نظام پزشکی دریافت می کنند که امسال در مکاتباتی که با این سازمان داشتیم مقرر شد تا حد امکان تعدادی از مطب های پزشکان در ایام نوروز، فعال باشند.

به گزارش وبدا وی در پایان از نشان دار شدن بیماران خاص و اتصال سامانه های وزارت بهداشت برای ارائه خدمات به بیماران تاکید کرد: اسامی بیماران خاص و صعب العلاج در کل کشور وجود دارد و اگر بیماران از یک منطقه به منطقه دیگر سفر کنند اختلالی در ارائه خدمات به آنها وجود ندارد، بر اساس بخشنامه وزارت بهداشت مراکز مرجع خدمات درمانی بیماران خاص و صعب العلاج در هر دانشگاه علوم پزشکی باید مشخص شود تا در صورت بروز هر مشکلی در سایر مراکز درمانی این مراکز مرجع بتوانند خدمات مورد نیاز بیماران خاص و صعب العلاج را ارائه کنند. 

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.