۸۰ درصد کیت‌های آزمایشگاهی مورد استفاده تولید داخل هستند
 به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سجاد اسماعیلی با اشاره به آخرین وضعیت تامین کیت های آزمایشگاهی در کشور گفت: در حال حاضر هیچ کمبود کیت های آزمایشگاهی در بخش دولتی و خصوصی کشور وجود ندارد و کیت های مربوطه توسط سازمان غذا و دارو تامین شده اند.

وی افزود: سهم بازار کیت های تولید داخل در گروه های مختلف متفاوت است. در گروه بیوشیمی عمومی تقریبا ۱۰۰ درصد نیاز بازار از طریق تولید تامین شده و در سایر گروه ها مثل هورمونی و نظایر آن متفاوت است. به صورت کلی بر اساس اطلاعات تمام ایندکس ها، سهم بازار کیت های آزمایشگاهی از لحاظ تعدادی ۸۰ درصد در اختیار تولید داخل و ۲۰ درصد وارداتی است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: در زمینه کیت های وارداتی نسبت به سال گذشته ۳۰درصد بیشتر سیاست تامین داده شده و هیچ مشکلی وجود ندارد. در زمینه تولید داخل نیز، تولید در جریان است.

اسماعیلی در پایان با اشاره به ارزبری کیت های تولید داخل و وارداتی گفت: میانگین ارزبری سالانه کیت های تولید داخل یک هشتم کیت های وارداتی است و با برنامه ریزی انجام شده و توسعه کیت های جدید، به سمت تولید کیت ها در گروه هایی که وابستگی بیشتری به واردات دارند حرکت می کنیم. فانا 

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.