بخشی از مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی تامین پزشک در مناطق محروم است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، عبدالحسین خسروپناه در نشست رؤسای دانشگاه‌های استان هرمزگان با اشاره به مسائل نخبگان گفت: موضوع نخبگان مهمترین مسئله است، اشتغال در این زمینه یکی از دغدغه‌هاست، یکی از راه‌حل‌ها این است که نخبگان عضو هیات علمی آموزشی و پژوهشی شوند، در این زمینه پیگیری‌های لازم در حال انجام است، جذب هیئت علمی شناور نیز در دستور کار است که از سوی وزارت بهداشت دنبال خواهد شد. مسائل نخبگان در استان باید حل شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی همچنین دغدغه درست مسئولان وزارت بهداشت برای تمهید زیرساخت‌های لازم گفت: بخشی از مصوبه برای تأمین پزشک برای مناطق محروم است، استان هرمزگان می‌تواند با برنامه‌ریزی از این مصوبه به نفع خود استفاده کند.

در ادامه حسین فرشیدی معاون بهداشت وزیر بهداشت نیز در این نشست گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانشگاه های وزارت علوم باید در کنار هم در برای توسعه استان و تحقق شعار امسال مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، تلاش کنند.

وی با اشاره به وجود مناطق آزاد و امکان حضور اساتید برجسته بین‌المللی در حوزه پزشکی، راه‌اندازی دانشگاه جامع بین‌الملل در قشم با مجوز سازمان سنجش را ضروری و این اقدام ارزشمند در تربیت دانشجوی پزشکی را گام مهمی در جلوگیری خروج ارز از کشور دانست.

تأکید بر جذب دانشجوی بومی بر اساس سهمیه بندی مناطق در کنکور

غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این نشست گفت: توسعه آموزش پزشکی در استان با تاسیس دانشکده علوم پزشکی شرق و غرب رو به پیشرفت است، با تاسیس دانشکده علوم پزشکی شرق به محوریت میناب، ۵ شهرستان شرقی استان و با تاسیس دانشکده علوم پزشکی غرب به محوریت بندرلنگه، ۳ شهرستان غربی استان تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: تربیت مدیران متعهد و متخصص در شهرستان‌های استان موضوع مهمی است که باید راهکارهای موردنیاز در این زمینه احصاء شود.

تأمین مسکن اعضای هیات علمی از ضروریات رفاهی اساتید حوزه آموزش است

حسنی آزاد معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این نشست با اشاره به ضرورت مسکن اعضای هیئت علمی، اظهار کرد: اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با چالش مسکن مواجه هستند و مسکن مناسب بر ماندگاری اساتید متخصص و فوق تخصص و اعضای هیئت علمی و ارائه خدمات درمانی و بهداشتی در استان تأثیر بسزایی دارد.

وی با اشاره به وجود ۲۳ منطقه آموزشی تحت پوشش در استان هرمزگان اظهار کرد: جمعیت دانش آموزی استان ۴۳۰ هزار نفر است و در جهت توسعه آموزش فنی و مهارتی، ۲۹ هنرستان تخصصی در جوار صنایع استان مستقر کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا موضوعات مختلفی از جمله اهمیت جذب دانشجوی بومی بر اساس سهمیه بندی مناطق در کنکور رشته‌های علوم پزشکی، توریسم درمانی "گردشگری سلامت" و راه اندازی بخش VIP در بیمارستان قشم و همچنین جلب مشارکت و همکاری دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس در این نشست مطرح شد.

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.