چیزی به اسم جراح سالاری نداریم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد رئیس‌زاده در پاسخ به این سوال که افزایش ظرفیت‌های رشته های علوم پزشکی تا چه میزان می‌تواند خطاهای پزشکی را افزایش دهد گفت: صددرصد افزایش ظرفیت‌ها به این صورت که در حال حاضر وجود دارد، می‌تواند خطاهای پزشکی را افزایش دهد.دانشجویی که اینگونه آموزش ببیند، بذیهی است که آموزش او از کیفیت بالایی برخوردار نیست و این بی‌کیفیتی یعنی بازی با جان مردم.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در واکنش به اینکه رئیس انجمن بیهوشی معتقد است جراح سالاری در طی دهه‌های گذشته باعث شده است به برخی از رشته‌ها مانند رشته بیهوشی کمتر توجه شود و این گونه رشته‌ها از احترام و جایگاه لازم برخوردار نباشند و کمتر به اینگونه رشته‌ها توجه شود گفت: ما چیزی به اسم جراح سالاری نداریم.

به گزارش ایلنا وی در پایان افزود: جراح تعیین تکلیف نمی‌کند. قوانین و مسئولان تعیین تکلیف می‌کنند. در وزارت بهداشت هم تا جایی که در این چند سال به یاد دارم اینطور نیست که همه عوامل جراح باشند. بنابراین قوانین و مجریان را باید مدیریت کرد و باید تعرفه‌ها را اصلاح کرد تا این وضعیت اصلاح شود، مگر الان جراحان از وضعیت‌شان راضی هستند!

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.