نقش موثر طب ایرانی در تامین سلامت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، نفیسه حسینی یکتا،ضمن تبریک روز جهانی بهداشت به آحاد جامعه، به تبیین اهمیت حفظ سلامت و جایگاه طب ایرانی در این زمینه پرداخت.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره فرارسیدن روز جهانی بهداشت و شعار جهانی اعلام شده توسط سازمان جهانی بهداشت با نام "سلامتی من، حق من" گفت: سلامت حقی مسلم و غیرقابل انکار برای هر انسانی است و دستیابی به این حق، نیازمند عزم ملی و همکاری همگانی بین مردم و مسئولان حوزه سلامت است. طب ایرانی، به عنوان یک میراث گران‌بها، می‌تواند در این مسیر نقش‌آفرین باشد.

وی رمز موفقیت طب ایرانی را در نگاهی کل‌نگر به انسان دانست و افزود: این طب به جای تمرکز صرف بر بیماری به دنبال ایجاد تعادل و هماهنگی در تمام ارکان بدن و روان است. این رویکرد جامع می تواند به ارتقای سلامت و کیفیت زندگی انسان کمک ‌کند، طب ایرانی با نگاهی پیشگیرانه به سلامتی، بر حفظ تعادل و تناسب در بدن و روان تأکید دارد، نگاه پیشگیرانه طب ایرانی بر اساس اصول ششگانه حفظ سلامتی، ویژگی مهم طب ایرانی است.

حسینی یکتا با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات وزارت بهداشت در راستای توسعه و ترویج طب ایرانی گفت: ترویج سبک زندگی سالم در سطح یک شبکه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت، ورود آموزه‌های طب ایرانی در طرح سلامت خانواده، بسته‌های خدمت گروه‌های سنی و اجرای طرح سواد سلامت آموزی بخشی از این اقدامات هستند.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با بیان اینکه افزایش خود مراقبتی و توانمندسازی افراد برای حفظ سلامت خود، از جمله اهداف مهم طب ایرانی است یادآور شد: آموزش اصول خود مراقبتی با استفاده از آموزه‌های طب ایرانی، می‌تواند به ارتقای سطح سواد سلامت عمومی جامعه و افزایش آگاهی مردم در خصوص حفظ و ارتقای سلامت کمک کند.

وی افزود: تمام برنامه ریزی‌های ما در وزارت بهداشت در جهت ایجاد دسترسی همگانی به طب ایرانی است و امیدوار هستیم با ایجاد زمینه جهت افزایش فارغ‌التحصیلان این رشته و حضور ایشان در مناطق مختلف کشور، همچنین ادغام خدمات طب ایرانی در تمام سطوح نظام سلامت؛ شرایط را برای دستیابی همه مردم کشورمان به این طب غنی فراهم کنیم و گامی در جهت تحقق شعار جهانی «سلامتی من، حق من» برداریم.

به گزارش وبدا حسینی‌یکتا در پایان اصلاح سبک زندگی، مراجعه به مراکز معتبر درمانی طب ایرانی و پرهیز از خود درمانی را از جمله نکات مهم در خودمراقبتی دانست و از مردم خواست تا با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی معتبر طب ایرانی در سراسر کشور از خدمات صحیح این مکتب غنی طبی بهره‌مند شوند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.